Aplicação de atividades lúdicas envolvendo a tabela periódica para o processo de ensino-aprendizagem da configuração eletrônica no ensino médio

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorFerri, Elídia Aparecida Vetter-
Autor(es): dc.contributor.authorKlein, Ana Paula Palaro-
Autor(es): dc.contributor.authorSouza, Jessica de-
Data de aceite: dc.date.accessioned2013-06-15T13:44:48Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:09:05Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2013-06-15T13:44:48Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:09:05Z-
Data de envio: dc.date.issued2013-06-15-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/854-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationKLEIN, Ana Paula Palaro; SOUZA, Jessica de. Aplicação de atividades lúdicas envolvendo a tabela periódica para o processo de ensino-aprendizagem da configuração eletrônica no ensino médio. 2013. 40 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/168017-
Resumo: dc.description.abstractLearning chemistry is still seen with bigotry by high school students, especially in the first year. However, it is possible to alleviate this problem by replacing the traditional methodology by a more dynamically methodology by using other means for the development class, such as the application of educational games. The Luddism is an engaging activity that promotes effective participation of the student and encourage the search of knowledge and is increasingly being used as a pedagogical tool. The goal of this work was to apply ludic activities using the periodic table to the process of teaching andlearning of the electronic configuration of the chemical elements in high school. The project was applied in a school of public southwestern of Paraná. First we applied a questionnaire in order to identify the level of students understanding about the subject, then an introduction and discussion about the subject, and then made the implementation of a ludic game and finally applied the initial questionnaire again. It was observed that after applying the game most of the questions were a greater number of correct answers, which justifies the use of the game as a teaching tool in effective teaching and learning.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTabela periódica dos elementos químicos - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectJogos educativospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPeriodic law - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducational gamespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearningpt_BR
Título: dc.titleAplicação de atividades lúdicas envolvendo a tabela periódica para o processo de ensino-aprendizagem da configuração eletrônica no ensino médiopt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.