Desenvolvimento de modelos de interações intermoleculares e de um recurso didático para as aulas de química

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MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorTeixeira, Sirlei Dias-
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSanches, Sueli-
Autor(es): dc.contributor.authorGrolli, Vinícius Gabriel-
Data de aceite: dc.date.accessioned2012-05-28T16:33:47Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T13:40:22Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2012-05-28T16:33:47Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T13:40:22Z-
Data de envio: dc.date.issued2012-05-28-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/345-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationGROLLI, Vinícius Gabriel. Desenvolvimento de modelos de interações intermoleculares e de um recurso didático para as aulas de química. 2011. 40 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2011.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/166990-
Resumo: dc.description.abstractThe traditional approach of education, historically adopted by the Brazilian school class, fails when thought by the piagetian conception of cognitive development of the person. The regular education found in Brazil is characterized by the transmission and accumulation of information, constantly evaluated, focused on totality of subject proposed. In the discipline of chemistry, intermolecular interactions depends only on the abstraction to be understood. This work focus on the development of intermolecular interactions models, based in atom/interaction system, with styrofoam spheres/magnets, that simulate this situations allied a dynamic didactic resource and work‟s evaluation, with exams and perceptions. The proofs, similar in difficulty and equal in number of questions, were applied before and after the execution of proposed work and the perceptions of author and an invited academic were compared. The use of this feature, when compared by an exam to traditional class, increased 27.78% the average grade of students.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectÁtomos - Modelospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMoléculas - Modelospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectQuímica (Ensino médio)pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAtoms - Modelspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMolecules - Modelspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectChemistry (High school)pt_BR
Título: dc.titleDesenvolvimento de modelos de interações intermoleculares e de um recurso didático para as aulas de químicapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

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