Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Godefroid, Leonardo Barbosa | - |
Autor(es): dc.creator | Moreira, Luiza Pessoa | - |
Autor(es): dc.creator | Vilela, Tamara Caroline Guimarães | - |
Autor(es): dc.creator | Faria, Geraldo Lúcio de | - |
Autor(es): dc.creator | Cândido, Luiz Cláudio | - |
Autor(es): dc.creator | Pinto, Elisângela Silva | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T15:50:39Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T15:50:39Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-05-27 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-05-27 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/11346 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142112318303402 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2018.10.016 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/1025571 | - |
Descrição: dc.description | This work characterized the microstructure and evaluated the mechanical behavior of two pearlitic steels used in Brazilian railroads, a C-Mn-Si steel and a V-microalloyed steel. The microstructures were observed by light optical, scanning electron and atomic force microscopy. Prior austenite grain size, pearlite colony size and pearlite interlamelar spacing were measured. Continuous cooling transformation diagrams for both steels were obtained. The mechanical behavior was evaluated by tensile tests, hardness tests, fracture toughness tests (linear elastic fracture mechanics - KIC), and fatigue crack propagation tests (da/dN×ΔK). The fatigue tests were performed with different R-ratios (R=0.1 and 0.7) applying two recent empirical models proposed by Rubaie et al. (2008) and Jones et al. (2012) to predict the material behavior. Different loading histories including overloads in function of the crack size were also applied. The fracture surfaces of all tested specimens were analyzed by scanning electron and atomic force microscopy. The presence of vanadium in steel can certainly provide a more refined microstructure, changing the mechanical properties. However, an appropriate range of simple chemical composition and an adequate thermomechanical processing can provide a steel in accordance to standard specifications for railroad application without the need of microalloying element additions that could make the final product more expensive. In the specific case of fatigue, both steels presented a dependence to fatigue R-ratio. The two empirical models were satisfactory aiming to fit the experimental data, although the equation of Jones et al. is simpler to be manipulated. The studied steels also had a dependence to fatigue overloads that can represent a positive effect related to crack growth retardation with increasing fatigue overloads, but also a negative effect, because increasing the crack size for which the overload is applied and increasing the number of overloads, the intensity of retardation effect decreases. These fatigue results are important to predict the actual behavior of steels used in the railway sector and to perform a proper maintenance control, avoiding a premature failure and a consequent catastrophic accident. | - |
Formato: dc.format | application/pdf | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Direitos: dc.rights | restrito | - |
Palavras-chave: dc.subject | Railroad steels | - |
Palavras-chave: dc.subject | R-ratio | - |
Palavras-chave: dc.subject | Overloads | - |
Título: dc.title | Effect of chemical composition and microstructure on the fatigue crack growth resistance of pearlitic steels for railroad application. | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - UFOP |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: