Intermodal bilinguals : acquisition of sign language as L1 and written language as L2.

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MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.creatorMiranda, Dayse Garcia-
Autor(es): dc.creatorDutra, Anelise Fonseca-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T15:23:22Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T15:23:22Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-01-06-
Data de envio: dc.date.issued2025-01-06-
Data de envio: dc.date.issued2023-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/19361-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/capes/1012908-
Descrição: dc.descriptionBased on a bibliographical review and re-readings of different authors, we aim to bring visibility to the discussion regarding intermodal bilingualism and, consequently, to present a reflection on the acquisition of the first and second languages (L1 and L2) by deaf children. We aim to highlight the importance of the first language, in this case, sign language, as a means for developing competence in the second language, the oral language, in its written modality. We divided the article into an explanation of the contact of deaf children with sign language (SL) as their first language. It discusses the development of oral language (OL) as the second language: first addressing writing and then moving on to issues related to reading. Finally, it reflects on using visual resources and how these visual modes can enhance the second language teaching and learning process for deaf children.-
Descrição: dc.descriptionA partir de uma revisão bibliográfica, releituras de diferentes autores, intenciona-se dar visibilidade à discussão quanto ao bilinguismo intermodal e, assim, apresentar uma reflexão sobre a aquisição da primeira e segunda línguas (L1 e L2) por crianças surdas. Objetiva ecoar quanto à importância da primeira língua, nesse caso, a língua de sinais, como meio para o desenvolvimento da competência da L2, língua oral, modalidade escrita. O artigo se divide em uma explanação sobre o contato da criança surda com a língua de sinais (LS), como primeira língua e discute o desenvolvimento na língua oral (LO) como segunda língua: primeiramente, tratando da escrita e, em seguida, segue-se para questões relacionadas à leitura. Por fim, apresenta uma reflexão sobre os recursos imagéticos e como estes modos visuais podem engrandecer o processo de ensino e aprendizado de segunda língua para as crianças surdas.-
Formato: dc.formatapplication/pdf-
Idioma: dc.languageen-
Direitos: dc.rightsaberto-
Direitos: dc.rightsThis research/review article is distributed under the terms of the Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0). You must give appropriate credit to authors and reference this article if parts of the article are reproduced in any manner. Applicable licensing terms are at https://creative commons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/. Fonte: PDF do artigo.-
Palavras-chave: dc.subjectDeafness-
Título: dc.titleIntermodal bilinguals : acquisition of sign language as L1 and written language as L2.-
Título: dc.titleBilíngues intermodais : aquisição da Língua de Sinais como L1 e da Língua Escrita como L2.-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - UFOP

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