Trends in mathematics ́education degree : from theory to practice, what are the outstanding reflections?

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.creatorDeodato, André Augusto-
Autor(es): dc.creatorSantos, Marli Regina dos-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T15:15:07Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T15:15:07Z-
Data de envio: dc.date.issued2023-08-14-
Data de envio: dc.date.issued2023-08-14-
Data de envio: dc.date.issued2022-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://www.repositorio.ufop.br/jspui/handle/123456789/17134-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/capes/1007949-
Descrição: dc.descriptionThis article addresses the inclusion of discussions about Trends in Mathematics Education in a Remote Internship course. The article aims to describe and analyze aspects of this inclusion and the consequent actions and reflections about it in interns¶ practices. The course assignments sought to articulate the theoretical elements of trends that interns mentioned in their reflections about their practice of teaching mathematics remotely. By analyzing synchronous meetings moored on the theoretical references of the Historical-Cultural Theory of Activity, our analysis produced an understanding of two axes that converge on methodologies and teaching moves. We highlight the moves of interns to re- signify the 3theoretical ́ understanding of trends and analyze the possibility of articulating them with their practice. The focus on trends helped interns see themselves as part of a professional category linked to attitudes and values intrinsic to it.-
Formato: dc.formatapplication/pdf-
Idioma: dc.languageen-
Direitos: dc.rightsaberto-
Direitos: dc.rightsO periódico Caminhos da Educação Matemática em Revista permite distribuição, remixagem, adaptação e criação da obra, mesmo para fins comerciais, desde que seja atribuído o crédito ao autor (CC BY). Fonte: Diadorim <https://diadorim.ibict.br/handle/1/1888>. Acesso em: 27 jun. 2023.-
Palavras-chave: dc.subjectSupervised internship-
Palavras-chave: dc.subjectRemote teaching-
Título: dc.titleTrends in mathematics ́education degree : from theory to practice, what are the outstanding reflections?-
Título: dc.titleTendências em educação matemática no estágio na licenciatura : da teoria à prática, que reflexões se destacam?-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - UFOP

Não existem arquivos associados a este item.