THE BNCC: THE CLASH BETWEEN DIGITAL EDUCATION AND THE PROMOTION OF CRITICAL THINKING IN ITS POSSIBLE INTERFACES

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorLima, Getúlio de Souza-
Autor(es): dc.creatorLastória, Luiz Antônio Calmon Nabuco-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T15:18:48Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T15:18:48Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2024-09-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.33361/RPQ.2024.v.12.n.32.697-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/309945-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/309945-
Descrição: dc.descriptionThis article is the result of a research about medial process of social spectacularizing accentuated by the advent of the “digital culture” nowadays driven by the “platform capitalism”. Its goal is to expose some educational implications arising from the pedagogical rearrangements in the face of the strengthening algorithmic insertions in teaching programs to standardize the conduct of teachers, as provided for in the National Common Curricular Base (NCCB). We analyzed some social and educational consequences of computational thinking through the software trend in the ongoing reform of basic education. The results showed that digital priority through the didactic dirigisme undermines the development of critical thinking in the face of algorithmic coldness.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (UNESP) Fundação Educacional de Fernandópolis (FEF), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de são Paulo (USP) Universidade Estadual Paulista (UNESP), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (UNESP) Fundação Educacional de Fernandópolis (FEF), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de são Paulo (USP) Universidade Estadual Paulista (UNESP), São Paulo-
Formato: dc.format377-399-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationRevista Pesquisa Qualitativa-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectAlgorithmization-
Palavras-chave: dc.subjectDidatic dirigism-
Palavras-chave: dc.subjectEducation and digital culture-
Título: dc.titleTHE BNCC: THE CLASH BETWEEN DIGITAL EDUCATION AND THE PROMOTION OF CRITICAL THINKING IN ITS POSSIBLE INTERFACES-
Título: dc.titleA BNCC: O EMBATE ENTRE A EDUCAÇÃO DIGITAL E A PROMOÇÃO DO PENSAMENTO CRÍTICO EM SUAS POSSÍVEIS INTERFACES-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.