
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor | Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul | - |
| Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
| Autor(es): dc.creator | Lippert, Vinícius Funghetto | - |
| Autor(es): dc.creator | Bresciani, Eduardo | - |
| Autor(es): dc.creator | Mota, Eduardo Gonçalves | - |
| Autor(es): dc.creator | Bittencourt, Hélio Radke | - |
| Autor(es): dc.creator | Kramer, Paulo Floriani | - |
| Autor(es): dc.creator | Spohr, Ana Maria | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T18:51:34Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T18:51:34Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2024-05-01 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1111/jerd.13189 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/309855 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/309855 | - |
| Descrição: dc.description | Objectives: This laboratory study evaluated the effect of three polishing systems on the surface roughness and gloss of resin composites. Materials and Methods: Thirty specimens (6 mm Ø × 8 mm) were fabricated from each of three resin composites: Z 350 XT (nanofill), Harmonize (nanohybrid), and Estelite Omega (supranonofill). All specimens were photopolymerized using a multi-peak LED curing unit (VALO—Standard mode), having a exitance irradiance of approximately 1000 mW/cm2 against a polyester strip (PS). 2 mm was then removed from the irradiated end (finished) using #320 abrasive paper (F). Specimens were then randomly polished (P) using a one-step (1S) (OneGloss), two-step (2S) (EVE Diacomp Twist Basic CA), or 3-step (3S) (Astropol P) system (n = 10). For PS, F, and P groups, surface roughness (Ra) was measured using a surface roughness tester, and surface gloss was measured with a glossmeter. For each specimen, the percent recovery to the PS value (%R) of surface roughness and surface gloss were calculated. Data were analyzed using two–way ANOVA, followed by Tukey's test. Surface roughness and gloss values were submitted to Pearson's correlation test (α = 0.05). All statistical testing was performed using a pre-set alpha of 0.05. Results: The interaction term [resin composite × polishing system] was significant for both surface roughness (p = 0.001) and gloss (p = 0.0001). For all resin composites, the 2S and 3S systems provided a higher %R of surface roughness and gloss compared to those of the 1S system. There was a negative correlation between surface roughness and gloss, but only a few combinations showed strong correlations. Conclusions: The 2S and 3S polishing systems provided surfaces having greater smoothness and gloss compared to the 1S system. The ability to recover surface roughness and gloss was dependent on type of resin composite filler classification. Clinical Significance: The 3S and 2S polishing systems were more effective in achieving PS values than was the 1S system for all tested resin composites. However, individual polishing systems performed differently depending on type of resin composite. | - |
| Descrição: dc.description | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
| Descrição: dc.description | Department of Restorative Dentistry School of Dentistry Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul | - |
| Descrição: dc.description | Department of Restorative Dentistry School of Dentistry São Paulo State University | - |
| Descrição: dc.description | Department of Statistics Polytechnic School Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul | - |
| Descrição: dc.description | Department of Restorative Dentistry School of Dentistry São Paulo State University | - |
| Formato: dc.format | 785-795 | - |
| Idioma: dc.language | en | - |
| Relação: dc.relation | Journal of Esthetic and Restorative Dentistry | - |
| ???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
| Palavras-chave: dc.subject | polishing system | - |
| Palavras-chave: dc.subject | resin composites | - |
| Palavras-chave: dc.subject | surface gloss | - |
| Palavras-chave: dc.subject | surface roughness | - |
| Título: dc.title | In vitro comparison of one-step, two-step, and three-step polishing systems on the surface roughness and gloss of different resin composites | - |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
| Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: