Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | University of British Columbia | - |
Autor(es): dc.creator | Vieira, Letícia Carvalho | - |
Autor(es): dc.creator | Bocchi, Silvia Cristina Mangini | - |
Autor(es): dc.creator | MacPhee, Maura | - |
Autor(es): dc.creator | Spiri, Wilza Carla | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T16:30:13Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T16:30:13Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.2174/0118744346363723250129120029 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/309786 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/309786 | - |
Descrição: dc.description | Background: Nursing managers are well-positioned to enhance holistic care for patients in psychiatric settings. Managers need to use evidence-based data available to them when making nurse staffing decisions. Patient classification systems can be an excellent source of patients’ priority care needs. Objective: To understand the meaning of using patient classification systems as a management tool for psychiatric nursing managers. Methods: Qualitative study with a content analysis methodological framework. Ten nursing managers from psychiatric institutions in the state of São Paulo participated. Data were collected between August 2016 and May 2017 using a semi-structured interview with recorded audio. Results: The sample consisted of nine women and one man with an average of 14 years’ experience in mental health and seven years of management experience. The psychiatric care setting emerged as a general theme surrounded by four subthemes: current model of decision making, ideal model of decision making, nursing staff dimensioning/staffing, and professional and mental health legislation. Only half of the managers used a patient classification system as a management tool, and there were difficulties associated with their use of the tool. Conclusion: A conceptual model was developed based on the themes, subthemes, categories, and sub-categories in this study. The model demonstrates major differences between psychiatric settings with biomedical models versus psychosocial models. Managers with knowledge of PCS data can better advocate for patients’ holistic needs and adequate nursing resource allocation. Managers may lack the knowledge and skills required for model transformation, and continuing management/leadership education is recommended. | - |
Descrição: dc.description | Department of Nursing São Paulo State University | - |
Descrição: dc.description | School of Nursing University of British Columbia | - |
Descrição: dc.description | Department of Nursing São Paulo State University | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Open Nursing Journal | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Concept formation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Evidence-based nursing practice | - |
Palavras-chave: dc.subject | Health services administration | - |
Palavras-chave: dc.subject | Psychiatric nursing | - |
Palavras-chave: dc.subject | Qualitative research | - |
Palavras-chave: dc.subject | Role of nursing professionals | - |
Título: dc.title | Psychiatric Care Setting from the Perspective of Psychiatric Nursing Managers | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: