Discourse theory and the production of knowledge in democratic school management

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorAbdian, Graziela Zambão-
Autor(es): dc.creatorNascimento, Paulo Henrique Costa-
Autor(es): dc.creatorCarvalho, Thamiris Slanzon de-
Autor(es): dc.creatorCasagrande, Natalia-
Autor(es): dc.creatorde Carvalho, Mônica Gomes-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T19:14:27Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T19:14:27Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-10-06-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.4025/actascieduc.v45i1.65509-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/309686-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/309686-
Descrição: dc.descriptionOur objective is to analyze how Discourse Theory helps to constitute an effective theoretical-methodological reference for researchers in democratic school management that approaches the school as an empirical field. For this, we expose the historical context of research in educational administration/management and the construction of research that focuses on the school, identifying the elements that indicate a predominant mode in this subarea of Education; we explain the epistemological basis of Discourse Theory that can make operate a new analytical tools; we identified and analyzed publications in this subarea that worked with Discourse Theory and ended by exposing their contributions to the establishment of new relationships between the researcher and the school, enabling the advancement of knowledge.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de São Paulo, Rua Quirino de Andrade, 215, São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de São Paulo, Rua Quirino de Andrade, 215, São Paulo-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationActa Scientiarum - Education-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectdemocracy-
Palavras-chave: dc.subjectdiscourse theory-
Palavras-chave: dc.subjectpoststructuralism-
Palavras-chave: dc.subjectschool management-
Título: dc.titleDiscourse theory and the production of knowledge in democratic school management-
Título: dc.titleLa teoría del discurso y la producción de conocimiento en la gestión escolar democrática-
Título: dc.titleTeoria do discurso e a produção do conhecimento em gestão escolar democrática-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.