Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Bressane, Adriano | - |
Autor(es): dc.creator | Loureiro, Anna Isabel Silva | - |
Autor(es): dc.creator | Medeiros, Líliam César de Castro | - |
Autor(es): dc.creator | Negri, Rogério Galante | - |
Autor(es): dc.creator | Goulart, Ana Paula Garcia | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T17:22:08Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T17:22:08Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-08-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.3390/su16167019 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/309283 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/309283 | - |
Descrição: dc.description | Urban green spaces (UGS) are vital for the quality of life in cities. However, managing these spaces in metropolitan areas is increasingly challenging. There is a critical gap regarding the specific challenges and strategies employed by municipalities of varying sizes in emerging economies. Most existing research focuses on developed countries, leaving a void in understanding how these economies manage UGS under different constraints. This study delves into the challenges and strategies associated with managing UGS in the metropolitan region of São Paulo (MRSP), Brazil, comparing the experiences of the municipalities to provide empirical evidence that can inform policy making and urban planning practices in similar contexts. A structured questionnaire was distributed to environmental departments across 39 municipalities in MRSP. The survey included questions on population size, priority given to UGS, challenges faced and strategies adopted to overcome barriers. Chi-square tests were used to analyze the association between municipality size and the identified challenges and strategies. This study found that larger municipalities face significant barriers related to high population density and land use conflicts, which are less pronounced in smaller municipalities. However, strategies adopted to manage UGS were similar across all municipalities. Policy makers should focus on promoting vertical green spaces, expanding urban greening programs, and ensuring equitable resource allocation. Public–private partnerships and community involvement in planning processes are crucial for sustainable UGS management. Integrating UGS policies with broader urban development plans is essential for creating cohesive urban environments. Further research should conduct comparative studies across multiple metropolitan regions in different countries to provide a more comprehensive understanding of UGS management globally. This study integrates insights from urban ecology, landscape architecture, and public policy, emphasizing the interdisciplinary approach required for effective UGS management. The findings offer practical guidance for urban planners and landscape architects to design sustainable urban landscapes. | - |
Descrição: dc.description | Graduate Program in Civil and Environmental Engineering São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Institute of Science and Technology São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Graduate Program in Civil and Environmental Engineering São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Institute of Science and Technology São Paulo State University (UNESP) | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Sustainability (Switzerland) | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | emerging economies | - |
Palavras-chave: dc.subject | green spaces | - |
Palavras-chave: dc.subject | metropolitan areas | - |
Palavras-chave: dc.subject | public policy | - |
Palavras-chave: dc.subject | urban planning | - |
Título: dc.title | Overcoming Barriers to Managing Urban Green Spaces in Metropolitan Areas: Prospects from a Case Study in an Emerging Economy | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: