
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor | West Virginia University | - |
| Autor(es): dc.contributor | Cruzeiro do Sul University | - |
| Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
| Autor(es): dc.creator | Bahdasariants, Serhii | - |
| Autor(es): dc.creator | Barela, Ana Maria Forti | - |
| Autor(es): dc.creator | Gritsenko, Valeriya | - |
| Autor(es): dc.creator | Bacca, Odair | - |
| Autor(es): dc.creator | Barela, José Angelo | - |
| Autor(es): dc.creator | Yakovenko, Sergiy | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T23:03:25Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T23:03:25Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-07-01 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0282130 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/309226 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/309226 | - |
| Descrição: dc.description | The nervous system predicts and executes complex motion of body segments actuated by the coordinated action of muscles. When a stroke or other traumatic injury disrupts neural processing, the impeded behavior has not only kinematic but also kinetic attributes that require interpretation. Biomechanical models could allow medical specialists to observe these dynamic variables and instantaneously diagnose mobility issues that may otherwise remain unnoticed. However, the real-time and subject-specific dynamic computations necessitate the optimization these simulations. In this study, we explored the effects of intrinsic viscoelasticity, choice of numerical integration method, and decrease in sampling frequency on the accuracy and stability of the simulation. The bipedal model with 17 rotational degrees of freedom (DOF)—describing hip, knee, ankle, and standing foot contact—was instrumented with viscoelastic elements with a resting length in the middle of the DOF range of motion. The accumulation of numerical errors was evaluated in dynamic simulations using swing-phase experimental kinematics. The relationship between viscoelasticity, sampling rates, and the integrator type was evaluated. The optimal selection of these three factors resulted in an accurate reconstruction of joint kinematics (err < 1%) and kinetics (err < 5%) with increased simulation time steps. Notably, joint viscoelasticity reduced the integration errors of explicit methods and had minimal to no additional benefit for implicit methods. Gained insights have the potential to improve diagnostic tools and accurize real-time feedback simulations used in the functional recovery of neuromuscular diseases and intuitive control of modern prosthetic solutions. | - |
| Descrição: dc.description | Department of Human Performance School of Medicine West Virginia University | - |
| Descrição: dc.description | Institute of Physical Activity and Sport Sciences Cruzeiro do Sul University, SP | - |
| Descrição: dc.description | Department of Neuroscience School of Medicine West Virginia University | - |
| Descrição: dc.description | Department of Physical Education São Paulo State University, SP | - |
| Descrição: dc.description | Department of Mechanical and Aerospace Engineering Benjamin M. Statler College of Engineering and Mineral Resources West Virginia University | - |
| Descrição: dc.description | Department of Chemical and Biomedical Engineering B.M. Statler College of Engineering and Mineral Resources West Virginia University | - |
| Descrição: dc.description | Department of Physical Education São Paulo State University, SP | - |
| Idioma: dc.language | en | - |
| Relação: dc.relation | PLoS ONE | - |
| ???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
| Título: dc.title | Does joint impedance improve dynamic leg simulations with explicit and implicit solvers? | - |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
| Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: