Factors Influencing Life Satisfaction in Basic Education Teachers

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal do Rio Grande do Sul-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorde Souza, Luciana Karine-
Autor(es): dc.creatorMartínez, Sophia Beylouni Santos-
Autor(es): dc.creatorGauer, Gustavo-
Autor(es): dc.creatorBataglia, Patrícia Unger Raphael-
Autor(es): dc.creatorHutz, Claudio Simon-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T18:23:34Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T18:23:34Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1413-82712023280413-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/308909-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/308909-
Descrição: dc.descriptionThis study explored how the following aspects may influence basic education teachers’ life satisfaction: self-esteem, general self-efficacy, self-compassion, positive and negative feelings, moral competence, social support, positive relationships with a colleague, work engagement, age, professional experience (in years), time teaching in the same school, number of schools currently teaching, and approximate number of students per week. One hundred primary and high-school teachers (74 women) participated in the study (mean age 40.9; SD = 10.01). Network analysis provided a model which encompasses the six most relevant aspects that interfere in the life and work of basic education teachers: life satisfaction, self-efficacy, self-esteem, positive affects, work engagement, and giving instrumental social support. In addition, the yielded model showed that self-efficacy presented the closest relationship with life satisfaction. We discuss the results in line with previous studies on self-efficacy. Interventions directed at basic education teachers may be more effective if self-efficacy is part of the program.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal do Rio Grande do Sul, Rio Grande do Sul-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, São Paulo-
Formato: dc.format825-836-
Idioma: dc.languageen-
Idioma: dc.languagept_BR-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationPsico-USF-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectautoeficacia-
Palavras-chave: dc.subjectautoeficácia-
Palavras-chave: dc.subjectcalidad de vida-
Palavras-chave: dc.subjectprofesores-
Palavras-chave: dc.subjectprofessores-
Palavras-chave: dc.subjectqualidade de vida-
Palavras-chave: dc.subjectquality of life-
Palavras-chave: dc.subjectself-efficacy-
Palavras-chave: dc.subjectteachers-
Título: dc.titleFactors Influencing Life Satisfaction in Basic Education Teachers-
Título: dc.titleFactores que Influyen en la Satisfacción de Vida en Docentes de Educación Básica-
Título: dc.titleFatores que Influenciam a Satisfação de Vida em Professores da Educação Básica-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.