THE ROLE OF GENDER IDENTITY IN TEACHER TRAINING COURSES AT UNIFIMES - BRAZIL AND AT THE SCHOOL OF EDUCATION OF COIMBRA - ESEC/IPC - PORTUGAL

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorPolitecn Coimbra IP ESEC Portugal-
Autor(es): dc.contributorUNIFIMES-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS)-
Autor(es): dc.contributorUniv Estado Bahia-
Autor(es): dc.contributorInst Politecn Coimbra-
Autor(es): dc.contributorUniv Aveiro-
Autor(es): dc.contributorEscola Super Educ Coimbra ESEC-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorPurificacao, Marcelo Maximo-
Autor(es): dc.creatorRodrigues Teixeira, Maria Filomena-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T16:01:33Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T16:01:33Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/308559-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/308559-
Descrição: dc.descriptionThis text is the result of an investigation carried out in the post-doctoral internship developed from 07/2017 to 05/2021 at Escola Superior de Educacao - Instituto Politecnico de Coimbra - ESEC/IPC- Portugal. Its objectives were to examine gender perspectives in the training of teachers at UNIFIMES and in ESEC Courses; verify if the training process of teacher training courses includes the perspective of gender identity in the preparation of teachers in the initial years; to analyze the curricular matrices of the teacher training courses of the institutions involved, in order to perceive pedagogical traces that can contribute to the formation of the professional identity of the male teacher in the early years and present the main impressions about the male presence in the early years, from the dialogic relationships observed in teacher training courses at UNIFIMES and ESEC.-
Descrição: dc.descriptionPolitecn Coimbra IP ESEC Portugal, Escola Super Educ, Coimbra, Portugal-
Descrição: dc.descriptionUNIFIMES, Fundacao Integrada Municipal Ensino Super FIMES, Mineiros, Portugal-
Descrição: dc.descriptionUEMS, PPGED, Coimbra, Portugal-
Descrição: dc.descriptionUniv Estado Bahia, PPGE FacMais, Salvador, BA, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estado Bahia, MPIES, Salvador, BA, Brazil-
Descrição: dc.descriptionInst Politecn Coimbra, Escola Super, Coimbra, Portugal-
Descrição: dc.descriptionUniv Aveiro, Aveiro, Portugal-
Descrição: dc.descriptionEscola Super Educ Coimbra ESEC, Coimbra, Portugal-
Descrição: dc.descriptionUNESP, Araraquara, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP, Araraquara, SP, Brazil-
Formato: dc.format165-177-
Idioma: dc.languagept_BR-
Publicador: dc.publisherFundacao Univ Tocantins-
Relação: dc.relationHumanidades & Inovacao-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectEducation1-
Palavras-chave: dc.subjectTeacher Training 2-
Palavras-chave: dc.subjectIdentity 3-
Palavras-chave: dc.subjectGenre 4-
Título: dc.titleTHE ROLE OF GENDER IDENTITY IN TEACHER TRAINING COURSES AT UNIFIMES - BRAZIL AND AT THE SCHOOL OF EDUCATION OF COIMBRA - ESEC/IPC - PORTUGAL-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.