NETWORK GEOGRAPHIC EDUCATION: THE CONTRIBUTION OF THE WE PROPOSE! PROJECT

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade de Lisboa e Laboratório Associado Terra-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal do Piauí-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorCentro Universitário para o desenvolvimento do Alto Vale do Itajaí-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorSecretaria de Educação/PMRP-
Autor(es): dc.creatorNunes, Sérgio Claudino Loureiro-
Autor(es): dc.creatorde Araújo, Raimundo Lenilde-
Autor(es): dc.creatorMello, Márcia Cristina de Olievira-
Autor(es): dc.creatorSilva, Adilson Tadeu Basquerote-
Autor(es): dc.creatorLastória, Andrea Coelho-
Autor(es): dc.creatorFilho, Odairo Ribeiro de Carvalho-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T19:03:27Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T19:03:27Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-10-03-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.36367/ntqr.17.2023.e860-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/308411-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/308411-
Descrição: dc.descriptionThe results of the We Propose! Project are presented, which focuses on the organization of the Geography curriculum based on the identification of local problems by the students of the schools involved. Since 2011, this project has been implemented by the Institute of Geography and Spatial Planning of the University of Lisbon/IGOT-ULisboa, mobilizing schools from all over the country, in the framework of the discipline of Geography, with a view to have an effective commitment to the community. Since 2014, the project has gained international momentum in Ibero-America and beyond. Its methodological proposal is to challenge students to identify relevant local problems, develop field work on them, and point out possible solutions. The learning will be centered on the students themselves. It is expected that the students develop territorial citizenship, understood as responsible participation in decision-making about the problems of the spatially-based locality.-
Descrição: dc.descriptionInstituto de Geografia e Ordenamento do Território Centro de Estudos Geográficos Universidade de Lisboa e Laboratório Associado Terra-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal do Piauí-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP/PROEC)-
Descrição: dc.descriptionCentro Universitário para o desenvolvimento do Alto Vale do Itajaí-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de São Paulo-
Descrição: dc.descriptionSecretaria de Educação/PMRP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP/PROEC)-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationNew Trends in Qualitative Research-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectGeographic education-
Palavras-chave: dc.subjectProject We propose!-
Palavras-chave: dc.subjectTerritorial citizenship-
Título: dc.titleNETWORK GEOGRAPHIC EDUCATION: THE CONTRIBUTION OF THE WE PROPOSE! PROJECT-
Título: dc.titleEDUCAÇÃO GEOGRÁFICA EM REDE: A CONTRIBUIÇÃO DO PROJETO NÓS PROPOMOS (NP)!-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.