Teacher Knowledge and Inclusive Education in the Development of Science Teaching Resources

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorCrittelli, Beatriz Cavalheiro-
Autor(es): dc.creatorGuridi, Verónica Marcela-
Autor(es): dc.creatorDominguez, Celi Rodrigues Chaves-
Autor(es): dc.creatorde Camargo, Eder Pires-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T16:26:21Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T16:26:21Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5565/rev/ensciencias.5957-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/308209-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/308209-
Descrição: dc.descriptionIn teacher education, it is essential to problematize science teaching by favoring the construction of teaching knowledge which will be useful when working with diversity in the classroom, from an inclusive perspective. This paper reports research aimed to analyze inclusive didactic resources developed by students of a Science Teacher Education Program in a teaching methodology subject. The resources were analyzed in the light of Soler's multisensory didactics and Camargo's contributions to the construction of teaching knowledge related to teaching visually impaired students. The results show the development of this teaching knowledge and the presence of multisensorial elements in the designed resources, exposing a practice which could be replicated in other teacher education programs.-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Letras Universidade Federal de São Paulo Unifesp, São Paulo-
Descrição: dc.descriptionEscola de Artes Ciências e Humanidades Universidade de São Paulo-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Física e Química Faculdade de Engenharia Universidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Física e Química Faculdade de Engenharia Universidade Estadual Paulista-
Formato: dc.format85-103-
Idioma: dc.languageen-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationEnsenanza de las Ciencias-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectDidactic resources-
Palavras-chave: dc.subjectInclusive education-
Palavras-chave: dc.subjectMultisensorial didactics-
Palavras-chave: dc.subjectScience teacher education-
Palavras-chave: dc.subjectTeaching knowledge-
Título: dc.titleTeacher Knowledge and Inclusive Education in the Development of Science Teaching Resources-
Título: dc.titleSaberes docentes y educación inclusiva en la confección de recursos didácticos de ciencias-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.