Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Mulinari-Santos, Gabriel | - |
Autor(es): dc.creator | Paino Santana, Amanda | - |
Autor(es): dc.creator | Botacin, Paulo Roberto | - |
Autor(es): dc.creator | Okamoto, Roberta | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T16:28:03Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T16:28:03Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-11-30 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.3390/surgeries5040090 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/308025 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/308025 | - |
Descrição: dc.description | Background/Objectives: Pediatric facial fractures present unique challenges due to the anatomical, physiological, and developmental differences in children’s facial structures. The growing facial bones in children complicate diagnosis and treatment. This review explores the advancements and complexities in managing pediatric facial fractures, focusing on innovations in diagnosis, treatment strategies, and multidisciplinary care. Methods: A narrative review was conducted, synthesizing data from English-language articles published between 2001 and 2024. Relevant studies were identified through databases such as PubMed, Scopus, Lilacs, Embase, and SciELO using keywords related to pediatric facial fractures. This narrative review focuses on anatomical challenges, advancements in diagnostic techniques, treatment approaches, and the role of interdisciplinary teams in management. Results: Key findings highlight advancements in imaging technologies, including three-dimensional computed tomography (3D CT) and magnetic resonance imaging (MRI), which have improved fracture diagnosis and preoperative planning. Minimally invasive techniques and bioresorbable implants have revolutionized treatment, reducing trauma and enhancing recovery. The integration of multidisciplinary teams, including pediatricians, psychologists, and speech therapists, has become crucial in addressing both the physical and emotional needs of patients. Emerging technologies such as 3D printing and computer-assisted navigation are shaping future treatment approaches. Conclusions: The management of pediatric facial fractures has significantly advanced due to innovations in imaging, surgical techniques, and the growing importance of interdisciplinary care. Despite these improvements, long-term follow-up remains critical to monitor potential complications. Ongoing research and collaboration are essential to refine treatment strategies and improve long-term outcomes for pediatric patients with facial trauma. | - |
Descrição: dc.description | Department of Basic Sciences School of Dentistry São Paulo State University Júlio de Mesquita Filho | - |
Descrição: dc.description | Department of Dental Materials and Prosthodontics School of Dentistry São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Department of Basic Sciences School of Dentistry São Paulo State University Júlio de Mesquita Filho | - |
Descrição: dc.description | Department of Dental Materials and Prosthodontics School of Dentistry São Paulo State University (UNESP) | - |
Formato: dc.format | 1130-1146 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Surgeries (Switzerland) | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | bone | - |
Palavras-chave: dc.subject | fracture | - |
Palavras-chave: dc.subject | pediatric | - |
Palavras-chave: dc.subject | pediatric facial fractures | - |
Título: dc.title | Addressing the Challenges in Pediatric Facial Fractures: A Narrative Review of Innovations in Diagnosis and Treatment | - |
Tipo de arquivo: dc.type | vídeo | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: