Evaluation of different teaching methodologies by assessing the performance of dentistry students

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
Autor(es): dc.creatorGuirado, Milena Miranda Goulart-
Autor(es): dc.creatorTango, Rubens Nisie-
Autor(es): dc.creatorSilva, Vanessa Ramos da-
Autor(es): dc.creatorBardini, Vivian Silveira Dos Santos-
Autor(es): dc.creatorSpalding, Marianne-
Autor(es): dc.creatorRodgher, Suzelei-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T18:21:54Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T18:21:54Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-07-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.4322/bds.2023.e3768-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/307950-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/307950-
Descrição: dc.descriptionObjective: The aim of this study was to compare the performance of day-and evening-class students in the first semester test of Dental Materials in the School of Dentistry at São José dos Campos-UNESP, who were exposed to traditional lectures (TRAD) and Team-Based Learning (TBL). Material and Methods: The results of Dental Materials first semester test of students, from day and evening classes of 2016 were tabulated and analyzed in this research. The groups formed for the execution of the methodology were randomized using the individual global average of the previous year of the students, and the groups were composed of 6 to 7 members, maintained throughout the course. During the correction of the tests, the subject of each question and the applied methodology (TBL and TRAD) were identified. Responses of each question were graded separately according to the subject for comparison between methodologies. A total of 88 tests were evaluated. The performance was evaluated through a comparison of the average grade of each question, related to a specific learning methodology. The data were submitted to t-test. Results: The students’ overall performance was similar when both methodologies were compared. Students from day class presented higher grades with TBL whilst evening class students presented better performance in questions with traditional lectures. Conclusion: Active learning should be further implemented in Brazilian Dental Schools to change students’ habits aiming to improve their personal and social skills besides of professional technical knowledge.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Ciência e Tecnologia Faculdade de Odontologia, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Ciência e Tecnologia Faculdade de Odontologia Departamento de Materiais Dentários e Prótese Dentária, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Campinas Engenharia de Transportes Escola de Tecnologia, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Ciências e Tecnologia Faculdade de Odontologia Departamento de Biociências e Diagnóstico Bucal-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Ciência e Tecnologia Departamento de Engenharia Ambiental, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Ciência e Tecnologia Faculdade de Odontologia, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Ciência e Tecnologia Faculdade de Odontologia Departamento de Materiais Dentários e Prótese Dentária, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Ciências e Tecnologia Faculdade de Odontologia Departamento de Biociências e Diagnóstico Bucal-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Ciência e Tecnologia Departamento de Engenharia Ambiental, SP-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationBrazilian Dental Science-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectDental Schools-
Palavras-chave: dc.subjectEducational activities-
Palavras-chave: dc.subjectHigher education-
Palavras-chave: dc.subjectLearning-
Palavras-chave: dc.subjectStudent evaluation-
Título: dc.titleEvaluation of different teaching methodologies by assessing the performance of dentistry students-
Título: dc.titleAvaliação de diferentes metodologias de aprendizagem aferindo o desempenho de estudantes de odontologia-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.