Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | University of Vaasa | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | University of Los Andes | - |
Autor(es): dc.creator | Zandrazavi, Seyed Farhad | - |
Autor(es): dc.creator | Pozos, Alejandra Tabares | - |
Autor(es): dc.creator | Franco, John Fredy | - |
Autor(es): dc.creator | Shafie-khah, Miadreza | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T17:53:42Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T17:53:42Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-443-18999-9.00009-0 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/307831 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/307831 | - |
Descrição: dc.description | In conventional power systems, the main role of distribution networks has been to pass the electricity from transmission lines to small-size consumers. In that structure, distribution networks function as passive intermediator between the transmission sector and small electric loads. Notwithstanding, due to the various advantages distributed generation (DG) units can offer to power systems, including enhancement in reliability, sustainability, and resiliency of distribution networks, this structure has been revolutionized during the last few years. Nowadays, distribution networks accommodate numerous DG units and have enough capability to actively interact with the transmission sector to offer ancillary and flexibility services and contribute to cost reduction in electricity generation and the upgrade of transmission and distribution networks. Moreover, the proliferation of photovoltaic and wind turbine units and the emergence of plug-in electric vehicles have complicated the planning of distribution networks since these technologies pose high-level uncertainties linked to renewable energy generation and the future growth of electricity demand. As a result, a deterministic mixed-integer linear programming (MILP) model is developed in this chapter to simultaneously embrace the expansion planning of distribution networks and the allocation of electric vehicle charging stations. Then, the aforementioned deterministic MILP optimization model is transformed into a stochastic formulation to include uncertainties linked to renewable energy generation and electric loads. The respective results are compared and discussed through some case studies indicating that charging stations are located adjacent to DG units. Furthermore, it can be concluded that the stochastic model could help to effectively address uncertainties, providing reliable solutions for the optimal multistage planning of distribution networks, although slightly increasing the total cost compared to the deterministic approach. | - |
Descrição: dc.description | School of Technology and Innovations University of Vaasa | - |
Descrição: dc.description | Department of Electrical Engineering São Paulo State University | - |
Descrição: dc.description | Department of Industrial Engineering University of Los Andes | - |
Descrição: dc.description | Department of Electrical Engineering São Paulo State University | - |
Formato: dc.format | 259-277 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Advanced Technologies in Electric Vehicles: Challenges and Future Research Developments | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Charging stations | - |
Palavras-chave: dc.subject | distribution systems | - |
Palavras-chave: dc.subject | electric vehicles | - |
Palavras-chave: dc.subject | expansion planning | - |
Palavras-chave: dc.subject | stochastic programming | - |
Palavras-chave: dc.subject | uncertainties | - |
Título: dc.title | Planning the operation and expansion of power distribution systems considering electric vehicles (smart charging) | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: