Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | San Francisco University | - |
Autor(es): dc.creator | Genaro, Luis Eduardo | - |
Autor(es): dc.creator | Marconato, José Victor | - |
Autor(es): dc.creator | Tagliaferro, Elaine Pereira da Silva | - |
Autor(es): dc.creator | Pinotti, Felipe Eduardo | - |
Autor(es): dc.creator | Valsecki Júnior, Aylton | - |
Autor(es): dc.creator | Adas Saliba, Tânia | - |
Autor(es): dc.creator | Rosell, Fernanda Lopez | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T23:33:38Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T23:33:38Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-05-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.3390/ijerph21050539 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/307650 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/307650 | - |
Descrição: dc.description | This study investigated the impact of home care, health status, and cognition. A qualitative and quantitative approach was employed through a cross-sectional study with a sample of 60 elderly individuals in need of home care in the municipality of Itatiba, São Paulo, Brazil. The analysis utilized the Discourse of the Collective Subject (DCS), EQ-5D, EQ VAS, and Mini-Mental State Examination (MMSE). The sample consisted of 40.0% male and 60.0% female individuals. The majority (61.6%) received weekly visits, mainly from community health agents, who were responsible for the majority of the care (45%). Positive considerations were highlighted, with 36.6% emphasizing the contribution to treatment continuity. The EQ VAS assessment indicated a moderately good perception of health. The EQ-5D analysis revealed significant differences between genders in personal care (p = 0.04). There were significant differences between clinical characteristics and EQ-5D dimensions, such as neoplasia and reduced mobility (p = 0.04), and arthritis/osteoarthritis/rheumatism and a limitation in common activities (p = 0.01). The presence of anxiety/depression was significant in cases of neoplasia (p = 0.006), arthritis/osteoarthritis/rheumatism (p = 0.01), and stroke (p = 0.04). The logistic regression analysis showed associations between usual activities and arthritis, osteoarthritis, rheumatism (p = 0.034), pain/malaise and arthritis, osteoarthritis, rheumatism (p = 0.038), and anxiety/depression and stroke (p= 0.028). The average MMSE scores (17.52) suggested a mild cognitive impairment, with no statistical differences between genders. Based on these results, it can be concluded that home care can provide a comprehensive approach and continuous assistance, emphasizing the importance of personalized care based on perceived and clinical differences. | - |
Descrição: dc.description | Postgraduate Program in Collective Health in Dentistry School of Dentistry São Paulo State University, SP | - |
Descrição: dc.description | School of Medicine San Francisco University, SP | - |
Descrição: dc.description | Department of Community Dentistry School of Dentistry São Paulo State University, SP | - |
Descrição: dc.description | Department of Preventive and Restorative Dentistry School of Dentistry São Paulo State University, SP | - |
Descrição: dc.description | Postgraduate Program in Collective Health in Dentistry School of Dentistry São Paulo State University, SP | - |
Descrição: dc.description | Department of Community Dentistry School of Dentistry São Paulo State University, SP | - |
Descrição: dc.description | Department of Preventive and Restorative Dentistry School of Dentistry São Paulo State University, SP | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | International Journal of Environmental Research and Public Health | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | home care services | - |
Palavras-chave: dc.subject | home nursing | - |
Palavras-chave: dc.subject | mini-mental state examination | - |
Título: dc.title | Home Care for the Elderly: An Integrated Approach to Perception, Quality of Life, and Cognition | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: