Facilitating reading for people with dyslexia: a narrative review of recommendations for text formatting

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorCamargo, Murilo Crivellari-
Autor(es): dc.creatorBarela, José Angelo-
Autor(es): dc.creatorTeixeira, Letícia Faria-
Autor(es): dc.creatorPaschoarelli, Luis Carlos-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T20:59:17Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T20:59:17Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2024-10-07-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.51358/id.v21i2.1189-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/307516-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/307516-
Descrição: dc.descriptionDyslexia, a disorder characterized by difficulties in learning to read and write, has aroused interest in many different areas of knowledge, including Information Design. Many recent studies have aimed at testing text formatting variables to design recommendations; however, specific guidelines are still scarce in literature. In this sense, this study conducted a narrative literature review on 19 articles addressing text formatting recomendations for people with dyslexia, including typography, layout, colors, media and images and compared to those stablished by the Dyslexia Style Guide (DSG) (2023). The results reveal that some DSG recommendations are well accepted among the scientific community while others, as well as some gaps regarding the topic, still require further investigation.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Bauru, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Rio Claro, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Bauru, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Rio Claro, SP-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationInfoDesign-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectdyslexia-
Palavras-chave: dc.subjectreading-
Palavras-chave: dc.subjectrecommendations-
Título: dc.titleFacilitating reading for people with dyslexia: a narrative review of recommendations for text formatting-
Título: dc.titleFacilitando a leitura para pessoas com dislexia: uma revisão assistemática de recomendações para formatação textual-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.