Mathematical Education, School, and Righteous Anger: Problematizing Entanglements

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorda Silva, Carla Regina Mariano-
Autor(es): dc.creatorde Souza, Luzia Aparecida-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T20:51:45Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T20:51:45Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v38a240046-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/307502-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/307502-
Descrição: dc.descriptionThis article aims to articulate some of the theoretical forays of the História da Educação Matemática em Pesquisa (HEMEP) towards producing interferences in socially naturalized discourses that construct a school, mathematics, and a teacher (white-heterosexual-cisgender male). Drawing from narratives produced through the methodology of oral history, we engage in a diffractive movement by reading texts, slogans, and narratives through one another. This text asserts the power of producing and mobilizing narratives from mathematics students and teachers in denouncing exclusionary school models and in the pursuit of collective organization around the school as a space of struggle.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP-Rio Claro) Instituto de Matemática da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, MS-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP-Rio Claro) Instituto de Matemática da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, MS-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationBolema - Mathematics Education Bulletin-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectMathematical Education-
Palavras-chave: dc.subjectNarratives-
Palavras-chave: dc.subjectSchool-
Palavras-chave: dc.subjectStruggle-
Título: dc.titleMathematical Education, School, and Righteous Anger: Problematizing Entanglements-
Título: dc.titleEducação Matemática, escola e justa raiva: problematizando emaranhamentos-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.