A Study on Mathematical Learning in the Journal Bolema

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Londrina (UEL)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorCâmpus Cornélio Procópio-
Autor(es): dc.creatorde Oliveira, Andressa Cordeiro-
Autor(es): dc.creatorPassos, Angela Meneghello-
Autor(es): dc.creatorPassos, Marinez Meneghello-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T16:54:57Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T16:54:57Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v38a220038-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/307329-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/307329-
Descrição: dc.descriptionThe problem that guided this research was: what is found in the articles published in the journal Bolema in the 2013-2017 five-year period when looking for the term learning? To answer this question, we carried out a survey in which the selection of articles had as a search trigger the expressions aprend and learn, representative of the word learning. In possession of these documents, we assume the interpretative procedures indicated by the Content Analysis. As for the results, the first movements with the corpus showed four characteristics of Mathematics learning: who learns; what you learn; in what context do you learn and how do you learn, emphasizing the following subjects of learning: Elementary School students, Mathematics undergraduates and teachers who teach Mathematics. Such subjects learn about mathematical concepts, mathematical content, and teaching practice. This fact can be noticed in contexts such as Mathematics Education approaches/trends, in practical communities, in supervised internships, and with educational products through Problem Solving, Mathematics Investigation, and Information and Communication Technologies (ICT). The second movement that emerged from the first analysis revealed the association of learning with teaching, and who stands out to teach these subjects is the researcher and the research teacher.-
Descrição: dc.descriptionCiências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (UEL), Matemática na rede privada, Paraná-
Descrição: dc.descriptionCiências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (UEL) Ensino Básico Técnico e Tecnológico do Instituto Federal do Paraná (IFPR) Câmpus Londrina, Paraná-
Descrição: dc.descriptionEducação para a Ciência (UNESP) Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciência e Educação Matemática (PECEM) Universidade Estadual de Londrina (UEL), Paraná-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Ensino (PPGEN) Universidade do Norte do Paraná (UENP) Câmpus Cornélio Procópio, Paraná-
Descrição: dc.descriptionEducação para a Ciência (UNESP) Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciência e Educação Matemática (PECEM) Universidade Estadual de Londrina (UEL), Paraná-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationBolema - Mathematics Education Bulletin-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectBolema-
Palavras-chave: dc.subjectLearning-
Palavras-chave: dc.subjectMathematical Education-
Palavras-chave: dc.subjectMathematics-
Título: dc.titleA Study on Mathematical Learning in the Journal Bolema-
Título: dc.titleUm Estudo sobre a Aprendizagem da Matemática no Periódico Bolema-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.