Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Dar Al Uloom University | - |
Autor(es): dc.contributor | Assiut Branch | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Almeswak Private Clinics | - |
Autor(es): dc.contributor | Cairo University | - |
Autor(es): dc.contributor | National Research Centre | - |
Autor(es): dc.creator | Dimashkieh, Mohiddin R. | - |
Autor(es): dc.creator | Yousief, Salah A. | - |
Autor(es): dc.creator | Demachkia, Amir M. | - |
Autor(es): dc.creator | Nassani, Mohammad Zakaria | - |
Autor(es): dc.creator | Samran, Abdulaziz | - |
Autor(es): dc.creator | Barakat, Ali | - |
Autor(es): dc.creator | Singh, Yash Pal | - |
Autor(es): dc.creator | Dimashkieh, Reda M. | - |
Autor(es): dc.creator | El Sayed, Hend Mohamed | - |
Autor(es): dc.creator | Galal, Rami M. | - |
Autor(es): dc.creator | Noushad, Mohammed | - |
Autor(es): dc.creator | Saini, Monika | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T15:11:56Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T15:11:56Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1055/s-0044-1791761 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/306289 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/306289 | - |
Descrição: dc.description | Objectives: The aim of this research is to evaluate/compare the use of traditional versus sleeve fixed partial denture (PD) designs made from different materials on supporting structures. The comparison included three- and four-unit PD cases. Materials and Methods: Four finite element models are used in the research. The three-unit PD consists of the mandibular second premolar, first molar (as a pontic), and second molar. The four-unit PD includes the first premolar. The PD materials assessed were zirconia, E-max, and Celtra Duo. Bone has been simplified representing it as two cuboids. Each PD has been loaded to two cases over the pontic's central fossa: 300 N compressive, 150 N obliquely applied with 45 degrees forming 24 cases. Results: The three-unit traditional and sleeve PDs material change showed a slight change in cortical bone stress under vertical loading. Under oblique loading, cortical bone Von Mises stresses were higher by about 12 to 15% more than vertical loading. On the other hand, the four-unit PDs showed minor effect by changing PD material, while using sleeve design PD can reduce the cortical bone stresses up to 20% in comparison to traditional PD design. The mucosa and spongy bone were negligibly affected by changing PD material, and the traditional and sleeve designs showed close values to each other. Superiority of sleeve design appeared by reducing cement layer stresses dramatically, while PD body material rigidity affects its response. Conclusion: Within the limitations of this study, the higher rigid PD material can dissipate loadings over it more preferably regarding its effect on the underlying structures. Sleeve PD design is equivalent to the traditional one for three-unit PDs, while it showed better performance with four-unit PDs. Zirconia three-unit PDs' bodies received the lowest stresses and redistributed and transferred the applied load to the underneath structures better than the other two tested materials. This finding was reversed with four-unit PDs. | - |
Descrição: dc.description | Department of Restorative and Prosthetic Dental Sciences College of Dentistry Dar Al Uloom University | - |
Descrição: dc.description | Department of Crown and Bridge Faculty of Oral and Dental Medicine Al Azhar University Assiut Branch | - |
Descrição: dc.description | Department of Dental Materials and Prosthodontics São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Almeswak Private Clinics | - |
Descrição: dc.description | Department of Restorative Dentistry and Conservative Dentistry Faculty of Dentistry Cairo University, Manial | - |
Descrição: dc.description | Department of Fixed and Removable Prosthodontics National Research Centre | - |
Descrição: dc.description | Department of Dental Materials and Prosthodontics São Paulo State University (UNESP) | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | European Journal of Dentistry | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Celta Duo | - |
Palavras-chave: dc.subject | E-max | - |
Palavras-chave: dc.subject | finite element analysis | - |
Palavras-chave: dc.subject | partial denture | - |
Palavras-chave: dc.subject | zirconia | - |
Título: dc.title | Assessment of Stress Distribution Around Traditional and Sleeve Fixed Partial Denture Designs: Finite Element Analysis | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: