Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Magna Graecia University of Catanzaro | - |
Autor(es): dc.contributor | University of Michigan | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Chemistry and Chemical Engineering School - Digital Sciences School Lyon | - |
Autor(es): dc.contributor | University of the Pacific | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Barone, Selene | - |
Autor(es): dc.creator | Cevidanes, Lucia | - |
Autor(es): dc.creator | Miranda, Felicia | - |
Autor(es): dc.creator | Gurgel, Marcela Lima | - |
Autor(es): dc.creator | Anchling, Luc | - |
Autor(es): dc.creator | Hutin, Nathan | - |
Autor(es): dc.creator | Bianchi, Jonas | - |
Autor(es): dc.creator | Goncalves, Joao Roberto | - |
Autor(es): dc.creator | Giudice, Amerigo | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T17:25:46Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T17:25:46Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-03-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1016/j.ajodo.2023.09.016 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/306233 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/306233 | - |
Descrição: dc.description | Introduction: Skeletal stability after bimaxillary surgical correction of Class III malocclusion was investigated through a qualitative and quantitative analysis of the maxilla and the distal and proximal mandibular segments using a 3-dimensional voxel-based superimposition among virtual surgical predictions performed by the orthodontist in close communication with the maxillofacial surgeon and 12-18 months postoperative outcomes. Methods: A comprehensive secondary data analysis was conducted on deidentified preoperative (1 month before surgery [T1]) and 12-18 months postoperative (midterm [T2]) cone-beam computed tomography scans, along with virtual surgical planning (VSP) data obtained by Dolphin Imaging software. The sample for the study consisted of 17 patients (mean age, 24.8 ± 3.5 years). Using 3D Slicer software, automated tools based on deep-learning approaches were used for cone-beam computed tomography orientation, registration, bone segmentation, and landmark identification. Colormaps were generated for qualitative analysis, whereas linear and angular differences between the planned (T1-VSP) and observed (T1-T2) outcomes were calculated for quantitative assessments. Statistical analysis was conducted with a significance level of α = 0.05. Results: The midterm surgical outcomes revealed a slight but significantly less maxillary advancement compared with the planned position (mean difference, 1.84 ± 1.50 mm; P = 0.004). The repositioning of the mandibular distal segment was stable, with insignificant differences in linear (T1-VSP, 1.01 ± 3.66 mm; T1-T2, 0.32 ± 4.17 mm) and angular (T1-VSP, 1.53° ± 1.60°; T1-T2, 1.54° ± 1.50°) displacements (P >0.05). The proximal segments exhibited lateral displacement within 1.5° for both the mandibular right and left ramus at T1-VSP and T1-T2 (P >0.05). Conclusions: The analysis of fully digital planned and surgically repositioned maxilla and mandible revealed excellent precision. In the midterm surgical outcomes of maxillary advancement, a minor deviation from the planned anterior movement was observed. | - |
Descrição: dc.description | Department of Health Sciences School of Dentistry Magna Graecia University of Catanzaro | - |
Descrição: dc.description | Department of Orthodontics and Pediatric Dentistry School of Dentistry University of Michigan | - |
Descrição: dc.description | Department of Orthodontics Bauru Dental School University of São Paulo, São Paulo | - |
Descrição: dc.description | Chemistry and Chemical Engineering School - Digital Sciences School Lyon | - |
Descrição: dc.description | Department of Orthodontics Arthur A. Dugoni School of Dentistry University of the Pacific | - |
Descrição: dc.description | Department of Pediatric Dentistry School of Dentist São Paulo State University, São Paulo | - |
Descrição: dc.description | Department of Pediatric Dentistry School of Dentist São Paulo State University, São Paulo | - |
Formato: dc.format | 321-331 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Título: dc.title | Enhancing skeletal stability and Class III correction through active orthodontist engagement in virtual surgical planning: A voxel-based 3-dimensional analysis | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: