Adaptation to Remote Higher Education Questionnaire: Expansion of psychometric properties

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorCentro Universitário de Brasília-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Católica Dom Bosco-
Autor(es): dc.contributorUniversidade São Francisco-
Autor(es): dc.creatorInácio, Amanda Lays Monteiro-
Autor(es): dc.creatorFerraz, Adriana Satico-
Autor(es): dc.creatorde Oliveira Barros Bathaus, Jennifer Kerolly-
Autor(es): dc.creatordos Santos, Acácia Aparecida Angeli-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T21:46:06Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T21:46:06Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1413-82712023280306-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/306209-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/306209-
Descrição: dc.descriptionHigher Education (QAES-R) and other variables. The study analyzed the relationships between the QAES-R with the reasons for academic dropout and motivation. A total of 319 Brazilian university students participated (Mage = 26.25; SD = 9.5). Statistically significant correlations were identified between the QAES-R and most factors of the other instruments. In the first model tested, the QAES-R factors predicted academic dropout : Social (32%), Academic (24%), Institutional (15%), and Teacher (10%) (χ2/gl = 1.87; RMSEA = .05; CFI = .87; TLI = .87). In the second model, the QAES-R predicted learning goals (45%), performance-avoidance (39%), and performance-approach (30%) (χ2/gl = 1.42; RMSEA = .04; CFI = .90; TLI = .90). These results extend the psychometric properties of the QAES-R to assess the academic adaptation of students during emergency remote teaching.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, São Paulo-
Descrição: dc.descriptionCentro Universitário de Brasília, Brasília-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Católica Dom Bosco, Mato Grosso do Sul-
Descrição: dc.descriptionUniversidade São Francisco, São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, São Paulo-
Formato: dc.format491-503-
Idioma: dc.languageen-
Idioma: dc.languagept_BR-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationPsico-USF-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectEvasion-
Palavras-chave: dc.subjectHigher Education-
Palavras-chave: dc.subjectMotivation-
Palavras-chave: dc.subjectPandemic-
Título: dc.titleAdaptation to Remote Higher Education Questionnaire: Expansion of psychometric properties-
Título: dc.titleCuestionario de Adaptación para Educación Superior Remota: Expansión de Propiedades Psicométricas-
Título: dc.titleQuestionário de Adaptação ao Ensino Superior Remoto: Ampliação das Propriedades Psicométricas-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.