Academic Adaptation: Associations with Self-Efficacy and the Emerging Adult period

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade do Oeste Paulista-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal da Bahia (UFBA)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorde Souza, Andressa Pereira-
Autor(es): dc.creatorMurgo, Camélia Santina-
Autor(es): dc.creatorde Oliveira Barros, Leonardo-
Autor(es): dc.creatorPorto, Thiago Iamada-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T22:02:16Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T22:02:16Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.26707/1984-7270/2024v25n0108-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/306207-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/306207-
Descrição: dc.descriptionThe study aimed to verify possible associations between Academic Adaptation, Emerging Adulthood and Self-efficacy in university students. 186 students aged between 18 and 29 took part. A demographic questionnaire, the Academic Experiences Questionnaire (reduced version), the Emerging Adulthood Dimensions Inventory and the Higher Education Self-Efficacy Scale were applied. The results indicated significant correlations between the constructs and the age of the participants. Linear regression analyses showed that the dimensions of emerging adulthood and self-efficacy for higher education are predictors of academic adaptation. It is concluded that developmental aspects and the belief in one’s ability to manage academic life are factors that facilitate adaptation to higher education.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade do Oeste Paulista, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal da Bahia, BA-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, SP-
Formato: dc.format79-90-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationRevista Brasileira de Orientacao Profissional-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectAdults-
Palavras-chave: dc.subjectHigher education-
Palavras-chave: dc.subjectHuman development-
Título: dc.titleAcademic Adaptation: Associations with Self-Efficacy and the Emerging Adult period-
Título: dc.titleAdaptación académica: asociaciones con la autoeficacia y el período del adulto emergente-
Título: dc.titleAdaptação Acadêmica: Associações com Autoeficácia e o período Adulto Emergente-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.