
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor | Kyushu Dental University | - |
| Autor(es): dc.contributor | Keio University | - |
| Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
| Autor(es): dc.contributor | Daiich Dental Clinic | - |
| Autor(es): dc.contributor | Matsumoto Dental Clinic | - |
| Autor(es): dc.contributor | University of Florida College of Dentistry | - |
| Autor(es): dc.contributor | University of Alabama at Birmingham | - |
| Autor(es): dc.creator | Kakudate, Naoki | - |
| Autor(es): dc.creator | Yokoyama, Yoko | - |
| Autor(es): dc.creator | Da Silva Tagliaferro, Elaine Pereira | - |
| Autor(es): dc.creator | Sumida, Futoshi | - |
| Autor(es): dc.creator | Matsumoto, Yuki | - |
| Autor(es): dc.creator | Gordan, Valeria V. | - |
| Autor(es): dc.creator | Gilbert, Gregg H. | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T23:35:30Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T23:35:30Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2024-03-01 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.2341/23-074-C | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/305588 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/305588 | - |
| Descrição: dc.description | Objectives: This study was designed to: 1) evaluate and compare the evidence-practice gap (EPG) in minimal intervention dentistry (MID) in Japan and Brazil by measuring concordance between dentists' clinical practice and published evidence; and 2) identify dentists' factors associated with the EPG in both countries. Methods: We performed a cross-sectional study using a web-delivered questionnaire among 136 Japanese and 110 Brazilian dentists. The questionnaire consisted of three questions concerning restoration diagnosis and treatment,deep caries diagnosis and treatment,and caries risk assessmentregarding MID. A chi-square test was used to analyze differences in concordance among clinical practice and evidence from the literature between Japanese and Brazilian dentists. Logistic regression analyses were performed to analyze dentists' factors associated with overall concordance for all three questions. Results: Overall concordance was significantly higher in Brazil (55%) than in Japan (38%) (p<0.01). Concerning how evidence was obtained, textbooks, nonacademic journals, and seminars and workshops were used as information sources more frequently by Japanese than Brazilian dentists (p<0.001), whereas scientific journal articles in English were used more frequently by Brazilian dentists (p<0.001). On logistic regression analysis, overall concordance was higher for Japanese dentists who frequently obtained evidence from scientific journal articles in English (p<0.05), whereas Brazilian dentists who frequently obtained evidence from the Internet were associated with lower overall concordance (p<0.05). Conclusions: Because overall concordance was significantly higher in Brazil than in Japan, Japan may have a greater EPG in MID practice. Specific characteristics of Japanese and Brazilian dentists showed significant associations with overall concordance. | - |
| Descrição: dc.description | National Institutes of Health | - |
| Descrição: dc.description | Division of Clinical Epidemiology Kyushu Dental University, Fukuoka | - |
| Descrição: dc.description | Graduate School of Media and Governance Keio University | - |
| Descrição: dc.description | Department of Community Dentistry São Paulo State University (UNESP) School of Dentistry | - |
| Descrição: dc.description | Daiich Dental Clinic | - |
| Descrição: dc.description | Matsumoto Dental Clinic | - |
| Descrição: dc.description | Department of Restorative Dental Sciences University of Florida College of Dentistry | - |
| Descrição: dc.description | Department of Clinical and Community Sciences School of Dentistry University of Alabama at Birmingham | - |
| Descrição: dc.description | Department of Community Dentistry São Paulo State University (UNESP) School of Dentistry | - |
| Formato: dc.format | 127-135 | - |
| Idioma: dc.language | en | - |
| Relação: dc.relation | Operative Dentistry | - |
| ???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
| Título: dc.title | The Evidence-practice Gap in Minimal Intervention Dentistry: An International Comparison Between Dentists in Japan and Brazil | - |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
| Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: