THE STUDENT´S INTEGRATED TECHNICAL COURSES VOICE! PERCEPTIONS ABOUT REMOTE ACTIVITIES DURING THE COVID 19 PANDEMIC

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
Autor(es): dc.creatorda Cunha, Fanley Bertoti-
Autor(es): dc.creatorde Freitas, Kelma Cristina-
Autor(es): dc.creatorPescumo, Fernanda Franzoni-
Autor(es): dc.creatorDos Santos, Ivan Luis-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T16:53:02Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T16:53:02Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-05-30-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.33361/RPQ.2022.v.10.n.23.480-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/305352-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/305352-
Descrição: dc.descriptionThe aim of this study is to investigate the students' perceptions regarding access to Emergency Remote Education (ERE) during the Covid-19 pandemic. Students were from two integrated courses from a campus of IFSP. During the offer of the ERE, teachers proposed non-obligatory complementary activities (NOCAs) to the students. In addition, they sent digital questionnaires referring to NOCAs. Students’ responses were qualitatively explored with the Content Analysis technique, using NVivo® software. We identified three categories through the questionnaire exploration: (anti)conditions of studies in pandemic reality, (contra)conditions of teacher pedagogical support, and (re)production of school holes and school knowledge. We consider that in a moment of suspension of face-to-face activities, the NOCAs allowed the maintenance of school bonds with the students. However, this interaction requires evaluation to avoid a banking model of education.-
Descrição: dc.descriptionUNESP Programa Interunidades em Ensino de Ciências da Universidade de São Paulo (USP) EBTT do Instituto Federal de São Paulo (IFSP), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUSP Programa Interunidades em Ensino de Ciências da Universidade de São Paulo (USP) EBTT do Instituto Federal de São Paulo (IFSP), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUNICAMP Programa Interunidades em Ensino de Ciências da Universidade de São Paulo (USP) EBTT do Instituto Federal de São Paulo (IFSP), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUSP EBTT do Instituto Federal de São Paulo (IFSP), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUNESP Programa Interunidades em Ensino de Ciências da Universidade de São Paulo (USP) EBTT do Instituto Federal de São Paulo (IFSP), São Paulo-
Formato: dc.format25-45-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationRevista Pesquisa Qualitativa-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectAccess to education-
Palavras-chave: dc.subjectEmergency Remote Education-
Palavras-chave: dc.subjectFederal Institute-
Palavras-chave: dc.subjectIntegrated Professional Education-
Título: dc.titleTHE STUDENT´S INTEGRATED TECHNICAL COURSES VOICE! PERCEPTIONS ABOUT REMOTE ACTIVITIES DURING THE COVID 19 PANDEMIC-
Título: dc.titleOS ESTUDANTES DO ENSINO MÉDIO INTEGRADO FALAM! PERCEPÇÕES SOBRE ATIVIDADES REMOTAS REALIZADAS DURANTE A PANDEMIA DE COVID 19-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.