
Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor | University of Manitoba | - |
| Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal de São Carlos (UFSCar) | - |
| Autor(es): dc.contributor | Universidade Ibirapuera | - |
| Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) | - |
| Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
| Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
| Autor(es): dc.contributor | Physical Education and Sport Center of Federal University of Espirito Santo | - |
| Autor(es): dc.creator | Villar, Rodrigo | - |
| Autor(es): dc.creator | Beltrame, Thomas | - |
| Autor(es): dc.creator | Ferreira dos Santos, Gabriela | - |
| Autor(es): dc.creator | Zago, Anderson Saranz | - |
| Autor(es): dc.creator | Bocalini, Danilo Sales | - |
| Autor(es): dc.creator | Pontes Júnior, Francisco Luciano | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T19:49:36Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T19:49:36Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2023-12-31 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1177/20552076241254904 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/305239 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/305239 | - |
| Descrição: dc.description | Objectives: To determine the test–retest reliability and agreement of home-based functional capacity self-administered assessments in socially isolated older adults. Methods: Fourteen community-dwelling older adults (eight females, 67.9 ± 7.7 years) volunteered for this study. Before testing, participants were screened online for eligibility and received instructional videos explaining test set-up and execution. Participants underwent the 30-second sit-to-standing test, gait speed tests at the usual pace, and timed-up-and-go tests administered 4 weeks apart. For the 30-second sit-to-standing protocol, participants were instructed to repeatedly sit and stand from a chair (with a height of ∼ 43 cm and without armrests) for 30 s, with the number of repetitions recorded. In the gait speed test protocol, participants were instructed to walk at their usual and comfortable pace, with the time taken recorded (seconds). In the timed-up-and-go, participants stood up from a chair, walked as fast as possible for 3 m, circled a marked point, and returned to the chair to sit down, completing the test, with the score recorded (seconds). A trained researcher conducted the scoring virtually via synchronous video. Results: 30-second sit-to-standing, gait speed test, and timed-up-and-go showed excellent mean coefficient of variation values (2.0–4.9), small standard error of measurement (0.08–1.27), excellent intraclass coefficient (0.97–0.99), very strong correlations (0.97–0.99) and good agreement between the two days of testing. Conclusion: Self-administered functional capacity tests performed by older adults at home were reliable with good agreement. Healthcare professionals and older adults should take advantage of simple remote self-administered assessments performed at home to evaluate older adults’ health status. | - |
| Descrição: dc.description | Cardiorespiratory & Physiology of Exercise Research Laboratory Faculty of Kinesiology and Recreation Management University of Manitoba | - |
| Descrição: dc.description | Department of Physical Therapy Federal University of São Carlos, São Paulo | - |
| Descrição: dc.description | Department of Physiotherapy Universidade Ibirapuera, São Paulo | - |
| Descrição: dc.description | Institute of Computing University of Campinas, São Paulo | - |
| Descrição: dc.description | Physiology of Exercise & Aging Laboratory School of Arts Sciences and Humanities University of São Paulo | - |
| Descrição: dc.description | Department of Physical Education Graduate Program in Movement Sciences São Paulo State University-UNESP, SP | - |
| Descrição: dc.description | Biochemistry and Physiology Laboratory Physical Education and Sport Center of Federal University of Espirito Santo | - |
| Descrição: dc.description | Department of Physical Education Graduate Program in Movement Sciences São Paulo State University-UNESP, SP | - |
| Idioma: dc.language | en | - |
| Relação: dc.relation | Digital Health | - |
| ???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
| Palavras-chave: dc.subject | aging | - |
| Palavras-chave: dc.subject | Functional capacity | - |
| Palavras-chave: dc.subject | home-based-testing | - |
| Palavras-chave: dc.subject | remote administration | - |
| Palavras-chave: dc.subject | self-assessment | - |
| Título: dc.title | Test–retest reliability and agreement of remote home-based functional capacity self-administered assessments in community-dwelling, socially isolated older adults | - |
| Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
| Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp | |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: