VALIDATION OF EDUCATIONAL GAMES IN PHARMACOLOGY

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorDocente da Escola Técnica Estadual (ETEC)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorZepponi, Karla Meira Castro-
Autor(es): dc.creatorAparecida Doretto Braccialli, Luzmarina-
Autor(es): dc.creatorPinheiro, Osni Lazaro-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T23:06:25Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T23:06:25Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2021-08-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.33361/RPQ.2021.v.9.n.21.455-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/304656-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/304656-
Descrição: dc.descriptionIntroduction The use of educational technology, through a playful strategy, can facilitate student learning. Objective To build two games to be applied to students of the Pharmacy Technical Course of a Public Education Institution and to validate them by judges in the area of Pharmacology and Education. Method This is a descriptive, observational and qualitative study, with data collection subtracted from the evaluation of four judges from the Pharmacology area and four from the Education area. The games were validated and enriched by filling in observations placed by the judges. These instruments were reorganized, forming nuclei of meaning, fostering a content analysis by thematic modality. Results Two thematic categories were evidenced: Benefits of games in learning and Care with contents and rules in the search for learning through games. Conclusions The notes made by the judges brought a more dynamic and purposeful proposal for learning through games.-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Medicina de Marília (FAMEMA) Docente da Escola Técnica Estadual (ETEC), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionEscola De Enfermagem Universidade de São Paulo (EEUSP) Faculdade de Medicina de Marilia (FAMEMA), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Julio de Mesquita (UNESP) Faculdade de Medicina de Marilia (FAMEMA), São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Julio de Mesquita (UNESP) Faculdade de Medicina de Marilia (FAMEMA), São Paulo-
Formato: dc.format410-423-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationRevista Pesquisa Qualitativa-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectGame-
Palavras-chave: dc.subjectLearning-
Palavras-chave: dc.subjectTeachin-
Palavras-chave: dc.subjectTeaching Material-
Título: dc.titleVALIDATION OF EDUCATIONAL GAMES IN PHARMACOLOGY-
Título: dc.titleVALIDAÇÃO DE JOGOS EDUCATIVOS EM FARMACOLOGIA-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.