Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Sciences Cognitives et Sciences Affectives | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ. Grenoble Alpes | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Hua, Anke | - |
Autor(es): dc.creator | Guillaume, Mélen | - |
Autor(es): dc.creator | Rodrigues, Sergio T. | - |
Autor(es): dc.creator | Barbieri, Fabio A. | - |
Autor(es): dc.creator | Bonnet, Cédrick T. | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T17:50:52Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T17:50:52Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-01-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1016/j.humov.2024.103318 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/304518 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/304518 | - |
Descrição: dc.description | Background and aim: Sit-stand desks allow individuals to work in either sitting or standing position. While previous studies have reported better performance on the attention network test (ANT) while standing compared to sitting, the relationship between body sway induced by these positions and ANT performance remains unclear. In this study, we aimed to test and expect benefits of body sway (in terms of magnitude and complexity) and improvements in ANT performance when standing (e.g. shorter reaction time) but not when sitting. Methods: Seventeen young adults (mean age = 21) performed reading tasks, questionnaires and ANTs sequentially in both standing and sitting positions. We measured body kinematics from the head, upper back and lower back during the study. We calculated the linear (i.e., velocity) and nonlinear (i.e., fractal dimension) variables of body sway, reaction times and alerting scores from the ANT. Our results showed that when standing, the complexity of sway was significantly negatively correlated with ANT reaction times (shorter reaction time indicating better performance) and significantly positively correlated with the scores of alerting from ANT. Hence, consistent with our expectation, ANT performance was higher when standing potentially because participants adjusted their sway. In contrast, while sitting, there was no significant correlation between body sway and ANT performance. Overall, the complexity of body sway in the standing position may increase alertness levels, potentially leading to better visual task performance. Practically, these findings suggest that working occasionally in the standing position is beneficial, as dynamic postural sway can enhance visual task performance. | - |
Descrição: dc.description | Univ. Lille CNRS UMR 9193 – SCALab Sciences Cognitives et Sciences Affectives | - |
Descrição: dc.description | Univ. Grenoble Alpes, CNRS, LPNC UMR 5105 | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State University (UNESP) Department of Physical Education Faculty of Sciences Laboratory of Information Vision and Action (LIVIA) Bauru | - |
Descrição: dc.description | Human Movement Research Laboratory Department of Physical Education School of Sciences São Paulo State University Bauru | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State University (UNESP) Department of Physical Education Faculty of Sciences Laboratory of Information Vision and Action (LIVIA) Bauru | - |
Descrição: dc.description | Human Movement Research Laboratory Department of Physical Education School of Sciences São Paulo State University Bauru | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Human Movement Science | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Attention network test | - |
Palavras-chave: dc.subject | Fractal dimension | - |
Palavras-chave: dc.subject | Postural control | - |
Palavras-chave: dc.subject | Standing vs. sitting | - |
Palavras-chave: dc.subject | Young adults | - |
Título: dc.title | Benefits of swaying while standing to higher selective attention in goal-directed visual tasks | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: