Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Damascus University | - |
Autor(es): dc.contributor | Atomic Energy Commission | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidad Espíritu Santo | - |
Autor(es): dc.contributor | Kyung Hee University | - |
Autor(es): dc.contributor | Kyung Hee University Medical Center | - |
Autor(es): dc.creator | Karkoutly, Mawia | - |
Autor(es): dc.creator | Alnour, Amirah | - |
Autor(es): dc.creator | Alabdullah, Jamal | - |
Autor(es): dc.creator | Abu Hasna, Amjad | - |
Autor(es): dc.creator | Nam, Ok Hyung | - |
Autor(es): dc.creator | Jalloul, Darin | - |
Autor(es): dc.creator | Al Kurdi, Saleh | - |
Autor(es): dc.creator | Bshara, Nada | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T18:33:46Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T18:33:46Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-11-30 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1038/s41598-024-83158-0 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/304302 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/304302 | - |
Descrição: dc.description | This study aimed to evaluate the histological success of pulpotomy in primary molars using white mineral trioxide aggregate (WMTA) mixed with 2.25% sodium hypochlorite (NaOCl) gel and to evaluate in vitro its physical and chemical properties. The study had a clinical stage and an in-vitro stage. The clinical study was conducted with 24 patients aged 8–10 years. It was a randomized controlled trial to perform a histologic evaluation of pulp response following pulpotomy. Primary first molars were randomly assigned in split mouth model to control group—WMTA + distilled water (DW) or experimental group – WMTA + NaOCl gel. Teeth were extracted after 7, 30 or 90 days and submitted to histological analysis. The second stage was an in-vitro study to evaluate the physical and chemical properties of the two materials tested. SEM and EDX analyses and pH level evaluations were performed after 24 h and 28 days. The histological findings revealed that while WMTA + NaOCl gel group showed better odontoblastic integrity (P < 0.05), WMTA + DW group had more favorable outcomes in dentin bridge formation and pulp calcification (P < 0.05). Pulp tissue hemorrhage and pulp fibrosis were similar between them (P > 0.05). Regarding materials’ in vitro evaluation, the pH level indicated a higher initial pH for the WMTA + NaOCl gel group, which equalized after 28 days. SEM analysis initially showed a less homogeneous surface for WMTA + NaOCl gel, but it became similar after 28 days. EDX analysis indicated higher calcium and silicon percentages in the WMTA + NaOCl gel group initially, which increased in both groups after 28 days. Adding 2.25% NaOCl gel to WMTA enhanced odontoblastic integrity in both the short and medium term. In addition, it had a similar chemical composition, surface morphology, and alkalinity when compared to WMTA + DW mixture. | - |
Descrição: dc.description | Department of Pediatric Dentistry Faculty of Dentistry Damascus University | - |
Descrição: dc.description | Department of Oral and Maxillofacial Pathology Faculty of Dentistry Damascus University | - |
Descrição: dc.description | Department of Protection and Safety Atomic Energy Commission, P.O. Box 6091 | - |
Descrição: dc.description | Department of Restorative Dentistry Endodontics Division Institute of Science and Technology São Paulo State University (ICT-UNESP), Eng. Francisco José Longo Avenue 777, São Paulo | - |
Descrição: dc.description | School of Dentistry Universidad Espíritu Santo | - |
Descrição: dc.description | Department of Pediatric Dentistry School of Dentistry Kyung Hee University | - |
Descrição: dc.description | Department of Pediatric Dentistry Kyung Hee University College of Dentistry Kyung Hee University Medical Center | - |
Descrição: dc.description | Department of Operative Dentistry and Endodontics Faculty of Dentistry Damascus University | - |
Descrição: dc.description | Department of Restorative Dentistry Endodontics Division Institute of Science and Technology São Paulo State University (ICT-UNESP), Eng. Francisco José Longo Avenue 777, São Paulo | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Scientific Reports | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Mineral trioxide aggregate | - |
Palavras-chave: dc.subject | Pulpotomy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Sodium hypochlorite gel | - |
Título: dc.title | Analysis of pulp histological response to pulpotomy performed with white mineral trioxide aggregate mixed with 2.25% sodium hypochlorite gel in humans: a randomized controlled clinical trial | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: