The Persona and Digital Scientific Marketing strategies for ASEO

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Minas Gerais (UFMG)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Londrina (UEL)-
Autor(es): dc.creatorTrevisan, Gustavo Lunardelli-
Autor(es): dc.creatorMonteiro, Silvana Drumond-
Autor(es): dc.creatorVidotti, Silvana Aparecida Borsetti Gregorio-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T15:28:49Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T15:28:49Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2024-04-26-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.18225/ci.inf.v53i.6703-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/304125-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/304125-
Descrição: dc.descriptionIntroduction: Examines the implications of marketing in improving content related to scientific production, focusing on Academic Search Engine Optimization (ASEO) and highlighting the role of Digital Scientific Marketing. Methodology: It presents the constructive stages of Digital Scientific Marketing from the ASEO perspective, considering the Author dimension and the formal and informal channels that constitute digital information environments. Results: Describes the stages of Planning, Persona Definition, Content Creation and Definition, Content Distribution, Content Evaluation, and Result Measurement for the application of Digital Scientific Marketing in the ASEO context. Conclusion: The application of Digital Scientific Marketing requires reflection on the target audience and the proper delivery of content, taking into account social media metrics and effective audience engagement. Integrating Digital Scientific Marketing with Academic Search Engine Optimization (ASEO) provides new perspectives for scientific research, aiming to reach audiences beyond the specialized public. This approach can foster research in various knowledge areas and lead to the development of new lines of investigation.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp), SP-
Descrição: dc.descriptionPós-doutora em Ciência da Informação Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), MG-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Estadual Paulista (Unesp), SP-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Estadual de Londrina (UEL), PR-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp), SP-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Estadual Paulista (Unesp), SP-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationCiencia da Informacao-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectAcademic Search Engine Optimization (ASEO)-
Palavras-chave: dc.subjectDigital marketing. Scientific communication-
Palavras-chave: dc.subjectDigital scientific marketing-
Palavras-chave: dc.subjectScientific production. Digital marketing-
Título: dc.titleThe Persona and Digital Scientific Marketing strategies for ASEO-
Título: dc.titleLa Persona y el Marketing Científico Digital estrategias para el ASEO-
Título: dc.titleA persona e o marketing científico digital: estratégias para o ASEO-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.