Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Santa Casa de Misericórdia Bahia | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal da Bahia (UFBA) | - |
Autor(es): dc.contributor | D’Or Institute for Research and Education (IDOR) | - |
Autor(es): dc.contributor | State University of Feira de Santana | - |
Autor(es): dc.creator | Detoni, Pablo B. | - |
Autor(es): dc.creator | Nascimento, Jedson S. | - |
Autor(es): dc.creator | Araújo Azi, Liana M.T. | - |
Autor(es): dc.creator | Pustilnik, Alexandre G. | - |
Autor(es): dc.creator | Gusmão-Cunha, André | - |
Autor(es): dc.creator | Módolo, Norma Sueli P. | - |
Autor(es): dc.creator | Campos, Guilherme O. | - |
Autor(es): dc.creator | de Almeida, Victor S. | - |
Autor(es): dc.creator | Cambui, João Pedro M.M. | - |
Autor(es): dc.creator | de Almeida, Vinicius S. | - |
Autor(es): dc.creator | Alves, Rodrigo L. | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T18:49:58Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T18:49:58Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-01-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1213/ANE.0000000000007067 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/303990 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/303990 | - |
Descrição: dc.description | BACKGROUND: Proficiency in endotracheal intubation (ETI) is essential for medical professionals and its training should start at medical schools; however, large caseload may be required before achieving an acceptable success rate with direct laryngoscopy. Video laryngoscopy has proven to be an easier alternative for intubation with a faster learning curve, but its availability in medical training may be an issue due to its high market prices. We devised a low-cost 3-dimensionally printed video laryngoscope (3DVL) and performed a randomized trial to evaluate if the intubation success rate on the first attempt with this device is noninferior to a standard commercially available video laryngoscope (STVL). METHODS: Two hundred and nine medical students from 5 medical schools were enrolled and randomized to start with the STVL (McGrath MAC) or the 3DVL. Four stations (standard airway using the STVL/3DVL and difficult airway using the STVL/3DVL) were set to simulate ETI with standard Airway Management Trainer manikins (Laerdal Medical Ltd.). The noninferiority margin of 7.5% was defined for the success rate on the first attempt, considering the difference in proportions between the STVL (expected to be higher) and 3DVL groups. RESULTS: Regarding the standard airway station, 60.7% (n = 65) of the students successfully performed TI on the first attempt with the STVL within the established timeframe, compared to 36.3% (n = 37) of the students using the 3DVL. This represented a difference of 24.4% (95% confidence interval, 17.5%–31.3%). Considering the difficult airway station, the success rates on the first intubation attempt with the 2 VLs did not differ. CONCLUSIONS: The 3DVL was inferior in achieving first-attempt intubation when compared with the STVL with a difference in success rate >7.5% margin in simulated scenarios with medical students. Tracheal intubation might require a set of psychomotor skills for which the McGrath MAC device is superior to the low-cost alternative. | - |
Descrição: dc.description | Department of Surgical Specialties and Anesthesiology São Paulo State University (UNESP) Medical School | - |
Descrição: dc.description | Department of Anesthesiology Santa Casa de Misericórdia Bahia | - |
Descrição: dc.description | Department of Anesthesiology and Surgery Bahia School of Medicine Federal University of Bahia | - |
Descrição: dc.description | Department of Anesthesiology São Rafael Hospital D’Or Institute for Research and Education (IDOR) | - |
Descrição: dc.description | Department of Computer Engineering PGCC-UEFS State University of Feira de Santana | - |
Descrição: dc.description | Department of Surgical Specialties and Anesthesiology São Paulo State University (UNESP) Medical School | - |
Formato: dc.format | 334-341 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Anesthesia and Analgesia | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Título: dc.title | McGrath MAC Versus Three-Dimensional Printed Video Laryngoscopes: A Randomized, Manikin-Simulated Noninferiority Controlled Study with Medical Students | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: