The path of blood in the human body: history of science in the training of in-service biology teachers

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorAugusto, Thaís Gimenez da Silva-
Autor(es): dc.creatorda Silva Junior, Carlos Aparecido-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T15:54:48Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T15:54:48Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2019-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.53727/rbhc.v13i2.37-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/303925-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/303925-
Descrição: dc.descriptionThe literature points out the importance of the approach of the History of Science so that students better understand the nature of scientific knowledge and how it is produced. However, teachers are rarely trained on this subject. For these reasons, a training course was developed for Biology teachers on History and Philosophy of Science. This article analyzes the results of the meeting that dealt with the history of ideas about blood circulation. This is a qualitative, intervention-type research. The analysis showed that the meeting contributed to a broader view of the history of science in relation to a topic that teachers knew little about.-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Economia Administração da Faculdade de Ciências Agrárias e Veterinárias Universidade Estadual Paulista “Julio de Mesquita Filho” UNESP campus de Jaboticabal-
Descrição: dc.descriptionPrograma Interinstitucional em Ciências Fisiológicas UNESP/UFSCar-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Economia Administração da Faculdade de Ciências Agrárias e Veterinárias Universidade Estadual Paulista “Julio de Mesquita Filho” UNESP campus de Jaboticabal-
Descrição: dc.descriptionPrograma Interinstitucional em Ciências Fisiológicas UNESP/UFSCar-
Formato: dc.format250-260-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationRevista Brasileira de Historia da Ciencia-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectBiology teaching-
Palavras-chave: dc.subjectblood circulation-
Palavras-chave: dc.subjecthigh school-
Palavras-chave: dc.subjectteacher training-
Título: dc.titleThe path of blood in the human body: history of science in the training of in-service biology teachers-
Título: dc.titleA trajetória do sangue no corpo humano: a história da ciência na formação continuada de professores de biologia-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.