CONTINUING EDUCATION OF TEACHERS TEACHING MATHEMATICS IN THE CONTEXT OF LESSON STUDY: DISCUSSING LEARNING

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorCamacho Bezerra, Renata-
Autor(es): dc.creatorMorellatti, Maria Raquel Miotto-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T20:24:31Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T20:24:31Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-05-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.33361/RPQ.2023.v.11.n.27.558-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/303459-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/303459-
Descrição: dc.descriptionA Lesson Study corresponds to a formative process for teachers, which seeks to lead them to reflect on their practice, through collaborative and reflective work, focusing on student learning. In this text we present the results of an investigation carried out with a group of teachers who teach Mathematics in the early years of Elementary School whose guiding principle was: “How does Lesson Study contribute to the professional development of the teacher?”. This is a qualitative investigation of an interpretive nature and the data produced were collected through audio and video recording, narratives, participant observation and a questionnaire. As a result, we can infer that Lesson Study contributed to the teacher´s professional development, triggering learning processes of mathematical and didactic concepts, connections between theory and practice, reflections on the teaching and learning process, as well as changes in teacher practice and planning.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (UNESP) Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE), Paraná-
Descrição: dc.descriptionPontificia Universidade Católica (PUC) Universidade Estadual Paulista (UNESP), Presidente Prudente-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (UNESP) Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE), Paraná-
Descrição: dc.descriptionPontificia Universidade Católica (PUC) Universidade Estadual Paulista (UNESP), Presidente Prudente-
Formato: dc.format338-360-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationRevista Pesquisa Qualitativa-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectFormation-
Palavras-chave: dc.subjectLearning-
Palavras-chave: dc.subjectMathematics-
Palavras-chave: dc.subjectProfessional Development-
Título: dc.titleCONTINUING EDUCATION OF TEACHERS TEACHING MATHEMATICS IN THE CONTEXT OF LESSON STUDY: DISCUSSING LEARNING-
Título: dc.titleA FORMAÇÃO CONTINUADA DOS PROFESSORES QUE ENSINAM MATEMÁTICA NO CONTEXTO DA LESSON STUDY: DISCUTINDO AS APRENDIZAGENS-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.