The influence of colour on the perceived need of effort to open mineral water packages with screw caps.

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MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Uberlândia (UFU)-
Autor(es): dc.contributorUrbanismo e Design-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorBonfim, Gabriel Henrique Cruz-
Autor(es): dc.creatorDA SILVA, Fernando Moreira-
Autor(es): dc.creatorPaschoarelli, Luis Carlos-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T18:54:10Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T18:54:10Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-11-29-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.53681/c1514225187514391s.32.180-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/302523-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/302523-
Descrição: dc.descriptionMost of the appreciation of a product occurs through colours and, if misused, can lead to failure The objective of the present study was to verify if the colour of the container influences the perception of the effort to be exerted to open mineral water bottles with screw caps. For this, three packages with identical shapes were used, but in three different colours: red, blue and transparent. The subjects could not touch the packages, only observe and then classify them in a Likert Scale (with ideograms) of three points. The results show that youth and adults considered the blue bottle as the one that apparently requires less effort to be opened, while for the elderly apparently less effort is required to open the transparent bottle. In all cases the red package was related to the greater effort, with significant difference when compared to the other packages. However, there was no significant difference when the blue and transparent bottles were compared to each other.-
Descrição: dc.descriptionFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
Descrição: dc.descriptionConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal de Uberlândia Faculdade de Arquitetura Urbanismo e Design LUDE – Laboratório de Usabilidade e Design Ergonônico-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de Lisboa Falculdade de Arquitetura CIAUD – Centro de Investigação em Arquitetura Urbanismo e Design-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Faculdade de Arquitetura Artes Comunicação e Design Grupo de Pesquisa Design Ergonômico: Projeto e Interfaces-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Faculdade de Arquitetura Artes Comunicação e Design Grupo de Pesquisa Design Ergonômico: Projeto e Interfaces-
Descrição: dc.descriptionFAPESP: 16/22197-9-
Descrição: dc.descriptionCNPq: 407473/2021-1-
Formato: dc.format24-32-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationConvergencias: Revista de Investigacao e Ensino das Artes-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectColour-
Palavras-chave: dc.subjectDesign-
Palavras-chave: dc.subjectEffort Perception-
Palavras-chave: dc.subjectPackaging-
Título: dc.titleThe influence of colour on the perceived need of effort to open mineral water packages with screw caps.-
Título: dc.titleA INFLUÊNCIA DA COR NA PERCEPÇÃO DE NECESSIDADE DE ESFORÇO PARA A ABERTURA DE EMBALAGENS DE ÁGUA MINERAL COM TAMPA DE ROSCA.-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

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