Identifying opinion leaders in the #StopHateForProfit campaign through Social Network Analysis

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidad de León-
Autor(es): dc.contributorUniversidad Complutense de Madrid-
Autor(es): dc.creatorPuerta-Díaz, Mirelys-
Autor(es): dc.creatorMartínez-Ávila, Daniel-
Autor(es): dc.creatorOvalle-Perandones, María-Antonia-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T15:21:55Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T15:21:55Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2024-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.3989/redc.2025.1.1627-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/301366-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/301366-
Descrição: dc.descriptionThis study addresses the #StopHateForProfit boycott campaign against Facebook from a Social Network Analysis (SNA) perspective, using natural language processing to examine data collected from the Twitter social network site (now X). SNA revealed the international nature of the participating community, and with indicators of degree centrality, betweenness, and closeness metrics, its social structure and most influential actors were examined. The campaign mobilized a diverse range of participants and the formation of a cohesive community was identified. Over 1,000 companies stood out, including major brands like Adidas and Coca-Cola, civil rights advocacy organizations, public figures, entertainment industry representatives, as well as members of civil society. Predominant themes in the overall narrative were identified, sparking discussions on broader issues such as corporate social responsibility, civil rights, social inequalities, and the phenomenon of misinformation.-
Descrição: dc.descriptionDepartamento Ciência da Informação Faculdade de Filosofia e Ciências Universidade Estadual Paulista, SP-
Descrição: dc.descriptionDepartamento Biblioteconomía y Documentación Facultad de Filosofía y Letras Universidad de León-
Descrição: dc.descriptionDepartamento Biblioteconomía y Documentación Facultad de Ciencias de la Documentación Universidad Complutense de Madrid-
Descrição: dc.descriptionDepartamento Ciência da Informação Faculdade de Filosofia e Ciências Universidade Estadual Paulista, SP-
Formato: dc.format1-23-
Idioma: dc.languageen-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationRevista Espanola de Documentacion Cientifica-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subject#StopHateForProfit-
Palavras-chave: dc.subjectanálisis de redes sociales-
Palavras-chave: dc.subjectdiscurso de odio-
Palavras-chave: dc.subjectFacebook-
Palavras-chave: dc.subjecthate speech-
Palavras-chave: dc.subjectsocial network analysis-
Título: dc.titleIdentifying opinion leaders in the #StopHateForProfit campaign through Social Network Analysis-
Título: dc.titleIdentificando líderes de opinión en la campaña #StopHateForProfit a partir del Análisis de Redes Sociales-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.