Project Based Learning, Collective Portfolio and Nutrition: integrating knowledge in Unified Health System

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Viçosa (UFV)-
Autor(es): dc.contributorInstituto de Ciências Biológicas-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal do Espírito Santo (UFES)-
Autor(es): dc.creatorPereira da Silva, Renato-
Autor(es): dc.creatorCampos Santana, Ângela Maria-
Autor(es): dc.creatorMendes Coelho, Ana Íris-
Autor(es): dc.creatorBandeira Moreira, Ana Vládia-
Autor(es): dc.creatorVidigal de Castro, Luiza Carla-
Autor(es): dc.creatorRocha Pinto, Tiago-
Autor(es): dc.creatorBarroso Barcelos, Mara Rejane-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T19:59:20Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T19:59:20Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-07-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.19083/ridu.2023.1193-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/301020-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/301020-
Descrição: dc.descriptionIntroduction: graduation in the health area should equally contemplate the psychomotor, cognitive and affective domains from the problematization of everyday situations of the Unified Health System (SUS). Objective: to evaluate the training of nutritionists based on the integration of knowledge from the teaching-service-community triad, based on Project-Based Learning (PBL) and Collective Portfolio (PC) in the micropolitics of the SUS. Method: a “baby shower” planned and executed by students, guided by a group of teachers, aimed at pregnant women in the SUS network, providing the live work of the concept-tools “alterity”, “bond”, “welcoming”, and “participatory management” was undertaken. Results: records in the CP showed articulation between different knowledge and learning domains in the training of nutritionists by skills. Conclusion: PBL+CP is a powerful and viable teaching-learning tool for the training of professionals capable of working in SUS integrating teachingservice-community.-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Nutrição e Saúde Universidade Federal de Viçosa, Minas Gerais-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal de Juiz de Fora Instituto de Ciências Biológicas, Minas Gerais-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal de Viçosa Departamento de Nutrição e Saúde, Minas Gerais-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Faculdade de Medicina de Botucatu Departamento de Saúde Pública, São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal do Espírito Santo Centro de Ciências da Saúde, Espírito Santo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Faculdade de Medicina de Botucatu Departamento de Saúde Pública, São Paulo-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationRevista Digital de Investigacion en Docencia Universitaria-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectCompetency-Based Education-
Palavras-chave: dc.subjectHigher Education-
Palavras-chave: dc.subjectPublic Health Nutrition-
Palavras-chave: dc.subjectUnified Health System-
Título: dc.titleProject Based Learning, Collective Portfolio and Nutrition: integrating knowledge in Unified Health System-
Título: dc.titleAprendizaje basado en proyectos, portafolios, portafolio colectivo y nutrición: integrando saberes en el Sistema Único de Salud (SUS)-
Título: dc.titleAprendizagem baseada em projetos, portfólio coletivo e nutrição: integrando saberes no Sistema Único de Saúde (SUS)-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.