Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Jiangsu University | - |
Autor(es): dc.contributor | Shanghai Jiao Tong University | - |
Autor(es): dc.contributor | Suzhou University of Science and Technology | - |
Autor(es): dc.contributor | King Abdullah University of Science and Technology | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Iqbal, Babar | - |
Autor(es): dc.creator | Ahmad, Naveed | - |
Autor(es): dc.creator | Li, Guanlin | - |
Autor(es): dc.creator | Jalal, Arshad | - |
Autor(es): dc.creator | Khan, Ali Raza | - |
Autor(es): dc.creator | Zheng, Xiaojun | - |
Autor(es): dc.creator | Naeem, Muhammad | - |
Autor(es): dc.creator | Du, Daolin | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T22:54:25Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T22:54:25Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-11-30 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1016/j.plantsci.2024.112265 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/300956 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/300956 | - |
Descrição: dc.description | The escalating threat of heavy metal and metalloid stress on plant ecosystems requires innovative strategies to strengthen plant resilience and ensure agricultural sustainability. This review provides important insights into the advanced epigenetic pathways to improve plant tolerance to toxic heavy metals and metalloid stress. Epigenetic modifications, including deoxyribonucleic acid (DNA) methylation, histone modifications, and small ribonucleic acid (RNA) engineering, offer innovative avenues for tailoring plant responses to mitigate the impact of heavy metal and metalloid stress. Technological advancements in high-throughput genome sequencing and functional genomics have unraveled the complexities of epigenetic regulation in response to heavy metal and metalloid contamination. Recent strides in this field encompass identifying specific epigenetic markers associated with stress resilience, developing tools for editing the epigenome, and integrating epigenetic data into breeding programs for stress-resistant crops. Understanding the dynamic interaction between epigenetics and stress responses holds immense potential to engineer resilient crops that thrive in environments contaminated with heavy metals and metalloids. Eventually, harnessing epigenetic strategies presents a promising trajectory toward sustainable agriculture in the face of escalating environmental challenges. Plant epigenomics expands, the potential for sustainable agriculture by implementing advanced epigenetic approaches becomes increasingly evident. These developments lay the foundation for understanding the growing significance of epigenetics in plant stress biology and its potential to mitigate the detrimental effects of heavy metal and metalloid pollution on global agriculture. | - |
Descrição: dc.description | National Natural Science Foundation of China | - |
Descrição: dc.description | School of Environment and Safety Engineering Jiangsu University | - |
Descrição: dc.description | Joint Center for Single Cell Biology Shanghai Collaborative Innovation Center of Agri-Seeds School of Agriculture and Biology Shanghai Jiao Tong University | - |
Descrição: dc.description | Jiangsu Collaborative Innovation Center of Technology and Material of Water Treatment Suzhou University of Science and Technology | - |
Descrição: dc.description | Center for Desert Agriculture King Abdullah University of Science and Technology | - |
Descrição: dc.description | School of Engineering Department of Plant Health Rural Engineering and Soils São Paulo State University - UNESP-FEIS, São Paulo | - |
Descrição: dc.description | Department of Plant Science School of Agriculture and Biology Shanghai Jiao Tong University | - |
Descrição: dc.description | Jingjiang College Institute of Environment and Ecology School of Emergency Management School of Environment and Safety Engineering School of Agricultural Engineering Jiangsu University | - |
Descrição: dc.description | School of Engineering Department of Plant Health Rural Engineering and Soils São Paulo State University - UNESP-FEIS, São Paulo | - |
Descrição: dc.description | National Natural Science Foundation of China: 32350410400 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Plant Science | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | DNA methylation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Epigenetic engineering | - |
Palavras-chave: dc.subject | Histone acetylation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Stress tolerance | - |
Título: dc.title | Unlocking plant resilience: Advanced epigenetic strategies against heavy metal and metalloid stress | - |
Tipo de arquivo: dc.type | vídeo | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: