Jovens e os Stories do Instagram: estudo netnográfico durante a pandemia da Covid-19

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)-
Autor(es): dc.creatorAngeluci, Alan César Belo-
Autor(es): dc.creatorPassarelli, Brasilina-
Autor(es): dc.creatorFalandes, Carolina Gois-
Autor(es): dc.creatorGarcia, Milena Possar-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T18:20:55Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T18:20:55Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-12-14-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.47989/ir284645-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/300804-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/300804-
Descrição: dc.descriptionIntroduction. This study examined the media and information literacies of young Brazilians on their main profiles and Dix on Instagram during the Covid-19 pandemic. Method. A netnography (a variation of online ethnography) was conducted in three stages: participant observation, web scraping, and video interviews with young people aged 15 to 18 in the metropolitan region of São Paulo, following Bardin's Content Analysis. Analysis. Of the profiles analysed, 89.7% of the main ones were open, while all the Dix were closed. The use of hashtags in Dix occurred in only 8.3%, and the majority of profiles used the carousel feature, with 72.4% on the main profiles and 58.3% on Dix. The use of nicknames was less common on the main profiles (24.1%) compared to the majority of Dix (83.3%). Results. Young people strategically posted content on their main profiles, improving image quality with features and filters. In Dix, everyday posts, humour, and sensitive topics prevailed, with less image editing, anticipating the photo dump phenomenon. Conclusion. By managing these spaces, young people can assume different identities, with media and information literacies being important resources for their online practices and expression of feelings.-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Informação e Cultura da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de São Paulo (ECA-USP)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (FAAC-UNESP)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (FAAC-UNESP)-
Formato: dc.format3-17-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationInformation Research-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectCovid-19-
Palavras-chave: dc.subjectInformation literacy-
Palavras-chave: dc.subjectsocial media-
Título: dc.titleJovens e os Stories do Instagram: estudo netnográfico durante a pandemia da Covid-19-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.