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Metadados | Descrição | Idioma |
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Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | de Sousa, Alex Micael Dantas | - |
Autor(es): dc.creator | Prado, Lisiane Pereira | - |
Autor(es): dc.creator | Debs, Mounir Khalil El | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T15:25:48Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T15:25:48Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2025-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-07-25 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/1679-78257510 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://hdl.handle.net/11449/299279 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/299279 | - |
Descrição: dc.description | Reinforced concrete pipes are usually designed to attend a three-edged-bearing test (TEBT) using the partial safety factors from building structures. This study presents an alternative approach to designing RC pipes based on simplified reliability analyses. The procedure consists of providing curves of failure probability according to the reinforcement areas used in the pipes. The results indicate that RC pipes with simple reinforcement show a failure probability of around 1% with the most traditional design method, even using the partial safety factors from buildings, due to the higher dispersion of the concrete cover and the use of a single reinforcement layer to satisfy different control sections. Meanwhile, RC pipes with double reinforcement show a significantly lower failure probability as each reinforcement layer is designed to satisfy the bending moments from different control sections and due to the larger pipe thickness. In summary, the large randomness of the reinforcement position increases the failure probability of these members compared to traditional building structures. | - |
Descrição: dc.description | Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq) | - |
Descrição: dc.description | Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP) | - |
Descrição: dc.description | Escola de Engenharia de São Carlos (EESC) Universidade de São Paulo (USP), Av. Trabalhador São Carlense, 400, SP | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista (Unesp) Faculdade de Engenharia (FEG), SP | - |
Descrição: dc.description | Escola de Engenharia de São Carlos Universidade de São Paulo, Av. Trabalhador São Carlense, 400, SP | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista (Unesp) Faculdade de Engenharia (FEG), SP | - |
Descrição: dc.description | FAPESP: 2021/13916-0 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Latin American Journal of Solids and Structures | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | failure probability | - |
Palavras-chave: dc.subject | reinforced concrete pipes | - |
Palavras-chave: dc.subject | reliability-based design | - |
Palavras-chave: dc.subject | three-edge-bearing test | - |
Título: dc.title | Reliability-based design of reinforced concrete pipes to satisfy the TEBT | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
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