The ethical formation of undergraduate students in pedagogy in times of “gender ideology”: a cross-sectional study using the Defining Issues Test-2 (DIT-2)

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorda Silva, Matheus Estevão Ferreira-
Autor(es): dc.creatorde Morais, Alessandra-
Autor(es): dc.creatorBrabo, Tânia Suely Antonelli Marcelino-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T22:55:25Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T22:55:25Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782024290057-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/297904-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/297904-
Descrição: dc.descriptionIn this article, the result of research that focused on the ethical dimension of the pedagogue’s work with gender and sexuality issues at school, the objective was to analyze the ethical formation, from the point of view of moral development, of undergraduate students in Pedagogy at a public University in São Paulo. The sample was composed of 165 subjects enrolled in the initial and final years of the course that set the research. To measure their ethical background, Kohlbergian and neo-Kohlbergian approaches to moral development and the Defining Issues Test 2 (DIT-2) were used. The results showed that the ethical formation of undergraduate students remains stagnant and even indicates a certain regression throughout the course. In addition, the low performance of the participants was strongly related to their religious bond, implying that the bond and the religious formation can delegitimize and curb their ethical formation.-
Descrição: dc.descriptionIUniversidade Estadual Paulista, Marília, SP-
Descrição: dc.descriptionIIUniversidade Estadual Paulista, Marília, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Marília, SP-
Descrição: dc.descriptionIUniversidade Estadual Paulista, Marília, SP-
Descrição: dc.descriptionIIUniversidade Estadual Paulista, Marília, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Marília, SP-
Idioma: dc.languageen-
Idioma: dc.languagept_BR-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationRevista Brasileira de Educacao-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectDesarrollo Moral-
Palavras-chave: dc.subjectDesenvolvimento Moral-
Palavras-chave: dc.subjectDIT-2-
Palavras-chave: dc.subjectEthics-
Palavras-chave: dc.subjectFormación Inicial de Profesores-
Palavras-chave: dc.subjectFormação Inicial Docente-
Palavras-chave: dc.subjectInitial Teacher Formation-
Palavras-chave: dc.subjectMoral Development-
Palavras-chave: dc.subjectPedagogia-
Palavras-chave: dc.subjectPedagogy-
Palavras-chave: dc.subjectPedagogía-
Palavras-chave: dc.subjectÉtica-
Título: dc.titleThe ethical formation of undergraduate students in pedagogy in times of “gender ideology”: a cross-sectional study using the Defining Issues Test-2 (DIT-2)-
Título: dc.titleFormación ética de estudiantes de pregrado en pedagogía en tiempos de “ideología de género”: un estudio transversal utilizando el Defining Issues Test-2 (DIT-2)-
Título: dc.titleFormação ética de graduandos/as em Pedagogia em tempos de “ideologia de gênero”: um estudo transversal utilizando o Defining Issues Test-2 (DIT-2)-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.