Implications of private sector action in the reorganization of the middle level public school in Mato Grosso do Sul

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorLigia Bambil Daros Garcia, Yara-
Autor(es): dc.creatorPorceli Alaniz, Érika-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T20:31:26Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T20:31:26Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5212/PraxEduc.v.19.22991.078-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11449/297411-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/297411-
Descrição: dc.descriptionThe article analyzes the public-private partnership signed between the Institute of Co-responsibility for Education (ICE) and the State Department of Education, in the process of implementing the reform of Full-Time Secondary Education in Mato Grosso do Sul, Brazil, which began with the “School of Authorship” program (2014-2018). The aim was to identify the content of private entity interference in defining the education policy of the state education system. The research carried out was bibliographic, documentary and empirical. The results indicate that corporate social responsibility, supported by the legal framework at federal and state level, was the justification found by the third sector to work in education. The research results indicate that there is a transfer of responsibility, interference in education policy and subordination of state schools to the ideologies and form of didactic-pedagogical organization of this private Institute, which deepens the process of commodification of education in the respective state.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS) Programa de Pós-Graduação Mestrado Profissional em Educação (PROFEDUC)-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Educação Universidade de São Paulo (FEUSP) Faculdade de Filosofia e Ciências Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp) Mestrado Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul (UEMS), Campus de Marília-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Educação Universidade de São Paulo (FEUSP) Faculdade de Filosofia e Ciências Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp) Mestrado Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul (UEMS), Campus de Marília-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationPraxis Educativa-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectHigh School-
Palavras-chave: dc.subjectPublic-private-
Palavras-chave: dc.subjectSchool management-
Título: dc.titleImplications of private sector action in the reorganization of the middle level public school in Mato Grosso do Sul-
Título: dc.titleImplicaciones de la actuación del sector privado en la reorganización de la escuela pública de nivel secundario en Mato Grosso do Sul-
Título: dc.titleImplicações da atuação do setor privado na reorganização da escola pública de nível médio em Mato Grosso do Sul-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.