Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Nunes, Luceime Olivia | - |
Autor(es): dc.creator | Castanheira, Elen Rose Lodeiro | - |
Autor(es): dc.creator | Sanine, Patricia Rodrigues | - |
Autor(es): dc.creator | Akerman, Marco | - |
Autor(es): dc.creator | Nemes, Maria Ines Baptistella | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T18:24:25Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T18:24:25Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-07-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-07-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-01-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0281085 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/248300 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/248300 | - |
Descrição: dc.description | This study is a concordance analysis comparing answers to two external assessment tools for Primary Health Care (PHC) facilities that use two different data collection methodologies: (a) external assessment through structured interviews and direct observation of facilities conducted by the National Program for Improvement of Access and Quality of Primary Care (AE-PMAQ-AB), and (b) a computerized web-based self-administered questionnaire for Assessment of the Quality of Primary Health Care Services (QualiAB). The two surveys were answered by 1,898 facilities located in 437 municipalities in the state of São Paulo, Brazil, between 2017 and 2018. Both surveys aimed to assess the management and organization of PHC facilities. A total of 158 equivalent questions were identified. The answers were grouped by thematic similarity into nine domains: Territory characteristics; Local management and external support; Structure; Health promotion, disease prevention, and therapeutic procedures; Attention to unscheduled patients; Women’s health; Children’s health; Attention to chronic conditions; and Oral health. The results show a high level of concordance between the answers, with 81% of the 158 compared questions showing concordance higher than 0.700. We showed that the information obtained by the web-based survey QualiAB was comparable to that of the structured interview-based AE-PMAQ-AB, which is considered the gold standard. This is important because web-based surveys are more practical and convenient, and do not require trained interviewers. Online assessment surveys can allow immediate access to answers, reports and guidelines for each evaluated facility, as provided by the QualiAB system. In this way, the answers to this type of survey can be directly employed by users, allowing the assessment to fulfill all phases of an assessment process. | - |
Descrição: dc.description | Departament of Preventive Medicine School of Medicine University of São Paulo | - |
Descrição: dc.description | Departament of Public Health Medical School - Botucatu São Paulo State University | - |
Descrição: dc.description | Graduate Program in Public Health Medical School - Botucatu São Paulo State University | - |
Descrição: dc.description | Department of Politics Management and Health School of Public Health University of São Paulo | - |
Descrição: dc.description | Departament of Public Health Medical School - Botucatu São Paulo State University | - |
Descrição: dc.description | Graduate Program in Public Health Medical School - Botucatu São Paulo State University | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | PLoS ONE | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Título: dc.title | Performance assessment of primary health care facilities in Brazil: Concordance between web-based questionnaire and in-person interviews with health personnel | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: