Public Education in Brazil: an incomplete democratization

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Pernambuco (UFPE)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorBarreto, Raylane Andreza Dias Navarro-
Autor(es): dc.creatorde Souza Chaloba, Rosa Fátima-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T21:15:50Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T21:15:50Z-
Data de envio: dc.date.issued2023-07-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-07-29-
Data de envio: dc.date.issued2021-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.12795/araucaria.2022.i51.17-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/246427-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/246427-
Descrição: dc.descriptionAs a way of thinking the Brazilian education in the ephemeris of Brazil's 200 years of independence, we have selected as an object of analysis the trajectory of public education in Brazil since the expansion of its school system. Inspiring in the historical research method from documentary and bibliographical research and sources as laws, decrees and statistical data, the article was divided in two parts: The first part concerns to the Brazilian public education irresolute pathways, after its announced political independence from the Portuguese kingdom. Then, the second part concerns to the basic education dissemination long trajectory conquest in the 20th century. The result makes us question the future of public education in the face of the elections in the emblematic year of 2022.-
Descrição: dc.descriptionConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal de Pernambuco-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionCNPq: 18/202-
Formato: dc.format395-420-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationAraucaria-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectbicentennial of independence-
Palavras-chave: dc.subjectBrazil-
Palavras-chave: dc.subjecteducation-
Palavras-chave: dc.subjectschooling. history of education-
Título: dc.titlePublic Education in Brazil: an incomplete democratization-
Título: dc.titleEducação Pública no Brasil: a democratização inconclusa-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.