RURAL EDUCATION AND PEASANT RESISTANCE: THE EMANCIPATORY, DIALOGICAL AND ALTERNATING PEDAGOGICAL PRAXIS OF THE ROSALVO DA ROCHA RODRIGUES AGRICULTURAL FAMILY SCHOOL (EFAR)

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)-
Autor(es): dc.contributorUFGD-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorAssuncao, Adenilso dos Santos-
Autor(es): dc.creatorCamacho, Rodrigo Simao-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T22:15:32Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T22:15:32Z-
Data de envio: dc.date.issued2023-07-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-07-29-
Data de envio: dc.date.issued2023-01-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/245590-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/245590-
Descrição: dc.descriptionWe present a reflection on the practice of Pedagogy in Alternating Cycle developed at Rosalvo da Rocha Rodrigues Agricultural Family School (EFAR). As pedagogical praxis in Rural Education, has links with Freirean Popular Education by opposing the capitalist of education project, by fomenting peasants in agricultural technicians who contribute to the emancipation of excluded and subordinated subjects through the organization and strengthening of class identity for the sociopolitical processes of territorial resistance.This article analyzes the political/school experience through the dialectical method, starting from the concrete history of the struggle for the conquest of the land. The methodologies used were theoretical discussion a and field research of EFAR, where we interviewed educators, students and managers.-
Descrição: dc.descriptionUFMS, Geog, Campus Tres Lagoas, Tres Lagoas, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUFGD, Geog, Dourados, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Fed Mato Grosso do Sul, Educ Campo, Campo Grande, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP, Geog, FCT, Presidente Prudente, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUFGD, Programa Posgrad Educ & Terr PPGET FAIND, Dourados, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUFGD, Programas Posgrad Geog, Dourados, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Fed Mato Grosso do Sul, Programas Posgrad Geog, Campo Grande, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP, Geog, FCT, Presidente Prudente, Brazil-
Formato: dc.format85-112-
Idioma: dc.languageen-
Publicador: dc.publisherUniv Estadual Paulista Julio Mesquita Filho, Fac Ciencias & Tecnologia-
Relação: dc.relationRevista Pegada-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectPeasantry-
Palavras-chave: dc.subjectField Education-
Palavras-chave: dc.subjectPopular Education-
Palavras-chave: dc.subjectAlternating Education-
Palavras-chave: dc.subjectAgricultural Family School-
Título: dc.titleRURAL EDUCATION AND PEASANT RESISTANCE: THE EMANCIPATORY, DIALOGICAL AND ALTERNATING PEDAGOGICAL PRAXIS OF THE ROSALVO DA ROCHA RODRIGUES AGRICULTURAL FAMILY SCHOOL (EFAR)-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.