Teacher education and development in active learning methods

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorMestrado Acadêmico “Saúde e Envelhecimento”-
Autor(es): dc.contributorFamema-
Autor(es): dc.creatorMedeiros, Rodolfo De Oliveira-
Autor(es): dc.creatorMarin, Maria José Sanches-
Autor(es): dc.creatorLazarini, Carlos Alberto-
Autor(es): dc.creatorDe Castro, Rosane Michelli-
Autor(es): dc.creatorHiga, Elza De Fátima Ribeiro-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T21:02:48Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T21:02:48Z-
Data de envio: dc.date.issued2023-03-01-
Data de envio: dc.date.issued2023-03-01-
Data de envio: dc.date.issued2021-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/interface.210577-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/241451-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/241451-
Descrição: dc.descriptionActive learning methods have shown themselves to be important tools in the teaching and learning process, making the continuous education of university teachers in the area of health necessary. The aim of this study was to analyze education in this area and the strategies suggested for the continuous professional development of teachers. We conducted a qualitative field study grounded in the premises of social representation theory with 40 teachers from a higher education institution. The results pointed to two core thematic categories (continuous education and permanent education) and four subcategories (training workshops, digital information and communication technologies, reflecting on practice, and training workshops). The findings of this study can contribute to strengthening strategies for the continuous professional development of university teachers in the area of health.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp). Avenida Hygino Muzzi Filho, 737, SP-
Descrição: dc.descriptionMestrado Acadêmico “Saúde e Envelhecimento”, SP-
Descrição: dc.descriptionDisciplina de Farmacologia Famema, SP-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Didática FFC Unesp, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp). Avenida Hygino Muzzi Filho, 737, SP-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Didática FFC Unesp, SP-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationInterface: Communication, Health, Education-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectContinuous education-
Palavras-chave: dc.subjectHealth-
Palavras-chave: dc.subjectHuman resource training in health-
Palavras-chave: dc.subjectProblem-based learning-
Palavras-chave: dc.subjectTeachers-
Título: dc.titleTeacher education and development in active learning methods-
Título: dc.titleFormación docente en metodologías de aprendizaje activo-
Título: dc.titleFormação docente em metodologias de aprendizagem ativa-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.