Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.contributor | University of Queensland | - |
Autor(es): dc.creator | Thomaz de Aquino Nava, Guilherme | - |
Autor(es): dc.creator | Baldini Prudencio, Caroline | - |
Autor(es): dc.creator | Krasic Alaiti, Rafael | - |
Autor(es): dc.creator | Mendes Tozim, Beatriz | - |
Autor(es): dc.creator | Mellor, Rebecca | - |
Autor(es): dc.creator | Rodrigues Pedroni, Cristiane | - |
Autor(es): dc.creator | Mércia Pascon Barbosa, Angélica | - |
Autor(es): dc.creator | Tavella Navega, Marcelo | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T21:53:14Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T21:53:14Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-03-01 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023-03-01 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0269230 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/241249 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/241249 | - |
Descrição: dc.description | INTRODUCTION: Greater trochanteric pain syndrome is an overarching term used to define pain and tenderness in the greater trochanteric region of the femur, which is more common in women. Abnormal control of lower limb movements and deficient neuromuscular parameters may lead to greater trochanteric pain syndrome; however, no studies have used neuromuscular training as a treatment strategy. Thus, this study aims to compare the effect of a protocol of general exercises versus a program of motor control training on pain at baseline and after treatment in women with greater trochanteric pain syndrome. METHODS: The study was approved by the Research Ethics Committee (CAAE: 87372318.1.0000.5406) and has been prospectively registered on the Brazilian Registry of Clinical Trials (RBR-37gw2x). Sixty participants will be randomized to receive motor control exercises or general exercises. The application will be performed twice a week for 8 weeks. The participants will be evaluated before the treatment (T0), after 8 weeks of intervention (T8) and after 60 weeks of intervention (T60). The primary outcome measures will be the hip pain intensity, and secondary outcomes will be muscle strength, kinesiophobia, global perceived effect, pain catastrophization, central sensitization and quality of life. CONCLUSIONS: Studies have suggested that greater trochanteric pain syndrome may be related to poor hip and pelvic control, however, no study has investigated an exercise protocol focused on increasing the strength of the abductor and extensor muscles of the hip associated with pelvic control training, especially in positions of unilateral support, such as gait. This study will help determine whether greater trochanteric pain syndrome is related to abnormal control of lower limb movements. | - |
Descrição: dc.description | Department of Physical Education Institute of Biosciences São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Department of Gynecology and Obstetrics Botucatu Medical School São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Nucleus of Neuroscience and Behavior and Nucleus of Applied Neuroscience Universidade de São Paulo (USP) | - |
Descrição: dc.description | Department of Physiotherapy and Occupational Therapy Faculty of Philosophy and Sciences São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | School of Health and Rehabilitation Sciences University of Queensland | - |
Descrição: dc.description | Department of Physical Education Institute of Biosciences São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Department of Gynecology and Obstetrics Botucatu Medical School São Paulo State University (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Department of Physiotherapy and Occupational Therapy Faculty of Philosophy and Sciences São Paulo State University (UNESP) | - |
Formato: dc.format | e0269230 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | PloS one | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Título: dc.title | Motor control exercises versus general exercises for greater trochanteric pain syndrome: A protocol of a randomized controlled trial | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: