DIGITAL CULTURE, TEACHING WORK IMAGINARY AND TEACHING PROFESSIONALIZATION: THE RITA SERIES

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorPrefeitura Municipal de Campinas-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Metodista de Piracicaba-
Autor(es): dc.creatorPenteado, Regina Zanella-
Autor(es): dc.creatorBudin, Clayton José-
Autor(es): dc.creatorCosta, Belarmino Cesar Guimarães da-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T22:15:29Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T22:15:29Z-
Data de envio: dc.date.issued2023-03-01-
Data de envio: dc.date.issued2023-03-01-
Data de envio: dc.date.issued2021-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782022270065-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/240761-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/240761-
Descrição: dc.descriptionThis documentary research aims to identify imagery in teaching expressed / disseminated in the Rita series (Netflix, by streaming), whose main character is a teacher. From the analysis, the imagery in teaching emerged: solitary and individualized; temporized, regulated and routinized; conflictive; technical; apart from social debate and with traditional pedagogical practices; subjected to authoritarian, competitive, threatening, disciplinary and punitive relationships. Such imagery correspond to old teaching concepts (such as vocation and craft) and to a teaching socialization marked by feminization - as opposed to contemporary forms of teaching and the idea of teaching as a profession. The approach considers the context of the digital culture that focuses on the forms of perception and representation of teaching in the public space of education, expressing/disseminating the imagery that clutter the social debate of teaching professionalization.-
Descrição: dc.descriptionCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, SP-
Descrição: dc.descriptionPrefeitura Municipal de Campinas, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Metodista de Piracicaba, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, SP-
Idioma: dc.languageen-
Idioma: dc.languagept_BR-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationRevista Brasileira de Educacao-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectDigital culture-
Palavras-chave: dc.subjectTeacher education-
Palavras-chave: dc.subjectTeaching professionalization-
Palavras-chave: dc.subjectTeaching socialization-
Palavras-chave: dc.subjectTeaching work-
Título: dc.titleDIGITAL CULTURE, TEACHING WORK IMAGINARY AND TEACHING PROFESSIONALIZATION: THE RITA SERIES-
Título: dc.titleCULTURA DIGITAL, IMAGINARIOS DEL TRABAJO DOCENTE Y LA PROFESIONALIZACIÓN DE LA ENSEÑANZA: LA SERIE RITA-
Título: dc.titleCultura digital, imaginários de trabalho docente e a profissionalização do ensino: a série Rita-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.